פירות וירקות בחמישה צבעים

למה כדאי לנו לגוון בצבעי הפירות והירקות אותם אנחנו אוכלים?

החשיבות שבצבעי הירקות והפירות נעוצה בעבודה שבתוך הפיגמנט (החומר הנותן את הצבע לפרי או לירק) קיימים חומרים פעילים חזקים וחשובים ביותר לבריאותנו

אז בואו ונראה מה תורם כל צבע לגופנו:

  • צבע אדום – עגבנייה, פלפל אדום, תות, רימון, אבטיח…
    “הקבוצה האדומה” מכילה את פיגמנט הליקופן )הפיגמנט הנותן את הצבע האדום( המהווה נוגד חמצון יעיל,
    העשוי לסייע להגנה מפני מחלות לב וכלי דם והתפתחות סרטן.
  • צבע כתום – גזר, דלעת, בטטה, מישמש, מנגו, פירות הדר….
    “הקבוצה הכתומה” מכילה את פיגמנט הבטא—קרוטן )הפיגמנט הנותן את הצבע הכתום(, לו מיוחסת יכולת רבת
    עוצמה במלחמה בסוגי סרטן מסוימים. בנוסף, משמש הבטא–קרוטן גם כמקור לוויטמין איי, החיוני, בין היתר,
    לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון ושיפור מראה העור, השיער והציפורניים.

 

  • צבע ירוק– חסה, תרד, מלפפון, אבוקדו, אגס, ענבים…
    “הקבוצה הירוקה” מכילה את פיגמנט הכלורופיל )הפיגמנט הנותן את הצבע הירוק(, העשוי לסייע בהפחתת
    הסיכון לסרטן. בנוסף, תומך הכלורופיל ביכולתו של הגוף לטהר את עצמו מרעלים שונים – דבר החשוב במיוחד
    בעת ביצוע תהליך הרזיה מבוקר, בו מקבל גופנו הזדמנות להיפטר מחומרי פסולת שונים אשר נאגרו בו עם
    השנים.
    יש לציין, כי הירקות העליים הירוקים, כדוגמת החסה והתרד, מכילים גם פיגמנט חשוב נוסף המתקרא:
    לוטאין – לו מיוחסת היכולת לסייע בשימור בריאות העין והראיה התקינה – כמו גם ויטמין קיי, אשלגן ומגנזיום,
    התורמים לחיזוק העצם, תפקוד השרירים ועוד.
  • צבע סגול – כרוב סגול, חציל, בצל סגול, שזיף, אוכמניות…
    “הקבוצה הסגולה” קבוצת האנטי–ציאנינים, בשמה המדעי (מכילה כמה וכמה פיגמנטים סגולים – להם מיוחסת
    יכולת אנטי אייג’ינג של ממש וזאת, על רקע היותם נוגדי חמצון חזקים, התורמים להאטת תהליכי הזדקנות,
    ובמיוחד הזדקנות המוח.
  • צבע לבן – בצל, שום, כרובית, בננה, ליצ’י..
    ”הקבוצה הלבנה” מכילה, בין השאר, את תרכובת אליצין, המסייעת להילחם בחיידקים,דלקות ושלל מחלות.

אז בואו נדאג שיהיה לנו יום צבעוני מלא בריאות!

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות