טיפים תזונתיים לקיץ חטוב

חופש גדול לילדים ,חופשות משפחתיות ... אז איך עוברים את הקיץ בשלום מבחינת הדיאטה?

הקיץ מביא איתו הרבה תחושת חופש, ים בריכה ונסיעות. שזה מאוד כיף מצד אחד..אך מצד שני תחושת החופש הרבה פעמים מביאה איתה תחושה של "שחרור כל עול" גם מבחינה תזונתית מה שהרבה פעמים מביא לעליה במשקל במהלך הקיץ אצל אנשים רבים.

אז מה עושים כדי לעבור את הקיץ והחופשה בשלום? גם ליהנות אך גם לשמור על הגזרה כדי להגיע לחגים שאחרי הקיץ במשקל תקין ובגוף בריא וקליל?

צוות המנטורים המהמם שלנו התכנס יחד כדי להכין רשימת טיפים שתעזור לכל אחד לעשות שינוי טוב וחיובי אפילו בתקופה המאתגרת תזונתית.. (ואפילו כמה מתכונים לקיץ)

הטיפ של ריקו: בחרו בארוחות קלילות

"אם ארוחת הצהריים החמה גורמת לעייפות ותחושת כבדות בימים החמים ,אני ממליץ בעונה החמה להמיר את הארוחה העיקרית שלנו במגוון סלטים קרים (לדוגמא- סלט קינואה, עדשים שחורות, טונה, טופו וכולי…)
אלו סלטים שגם ניתן להכין בבית בקלות וגם לאוכלים בחוץ- ניתן הזמין אותם בכל בית קפה כמעט. הארוחה הקלילה תגרום לתחושת קלילות בבטן ותעזור לכם לשמר את האנרגיות במהלך היום כולו."
הטיפ של מיקה: ריבוי נוזלים ומים עם תוספות מרעננות

" בעונה החמה כמובן שהגוף זקוק לנוזלים רבים יותר. מים יעזרו לנו לשמור על תפקוד תקין של הגוף, על ירידה טובה יותר במשקל ועל וויסות תחושת הרעב.
למי שמתקשה לשתות כמויות רבות אני ממליצה על הכנת קנקני מים בטעמים טבעיים- הוספת קרח, לימון, נענע, לואיזה, חתיכות מלפפון, פרוסות תפוז… המים הקרירים בטעמים מרעננים יקלו את השתייה ויעזרו לכולנו להרבות במים.
למי שאוהב שייקים- כדאי מאוד לוותר על שייקים המבוססים על חלב ופירות רבים (אומנם בריאים אך עשירים בסוכרים וקלוריות) . נעדיף שייקים על בסיס מים, בתוספת פרי אחד בלבד אליו ניתן להוסיף מלפפון ומגוון של עלים ירוקים. קיץ מרובה בשתייה ובנוזלים הוא קיץ בריא יותר. מאחלת קיץ נעים ומרענן "

הטיפ של לולה: מאכלים מקררים

" המטבח והבישולים זו חוויה שיכולה להיות נעימה ואפילו טובה לדיאטה, אבל המטבח החם והמהביל והעמידה מול סירים ומחבתות לוהטים במשך זמן רב פחות מתאימים לעונה החמה.
הקיץ לדעתי זה הזמן המופלא של סלטי הירקות המבושלים שלאחר הבישול ניתן לאפסן במקרר .

בסלטים ניתן להשתמש כממרחים לפריכיות או לכריכים טעימים או פשוט כתוספת לארוחה או במקום מנה פחמימתית ליד החלבון.
מצרפת פה 2 מתכונים קלילים לסלטים מבושלים שטעים לאכול קרים:

סלט קישואים קר :

להקפיץ בצל גדול חתוך לקוביות עד להשחמה במחבת.
להוסיף 4-5 קישואים בינונים חתוכים לקוביות ולהקפיץ עד לריכוך.
לאחר הריכוך להוסיף מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
לכבות את האש ולהוסיף מעט שמיר טרי קצוץ.
לקרר ובתאבון.

סלט גזר קר:

לקלוף 4-5 גזרים ולשים בסיר עד להתרככות קראנצ'ית.
לחתוך לפרוסות דקות .
במחבת לשים מעט שמן זית וכפית פפריקה -לערבב במחבת כ-20 שניות להוסיף את הגזר ,מלח מעט שום מרוסק וחצי לימון סחוט.
לתת לכל המרכיבים עוד כמה דקות במחבת יחד. לקרר ולאכול:)

בתאבון! "

הטיפ של פטריק: זכרו מה חשוב באמת!

" כדאי לדעת שמשמעת עצמית מסתכמת בעצם בבחירה בין "מה אני הכי רוצה לטווח הארוך" לבין "מה אני רוצה כאן ועכשיו"… ?
הרבה פעמים אנחנו "נכנעים" לפיצה משפחתית שהחברים הזמינו לבילוי בבריכה או לגלידה עם קצפת שאכלנו ביציאה המשפחתית כי אלו הדברים המידיים שקורצים לנו.
אז בהחלט מותר להתפנק מידי פעם.. אבל זכרו תמיד מה חשוב לכם יותר.
אם היו שואלים אתכם- מה היית הכי רוצה להשיג- גלידה עם קצפת ? או להיכנס לבגד ים ההוא שתמיד רצית בביטחון עצמי?? מה לדעתך תהיה תשובתכם?
התשובה שלך היא מה שחשוב לך ביותר להשיג.. ואת זה כדאי לזכור גם במהלך החופשות והיציאות למסעדות ."

הטיפ של אלכס: לדעת מה להזמין במסעדה ומה לקחת לבריכה/לים

" היציאה מהשגרה בתקופת הקיץ מאופיינת בהרבה אכילה בחוץ. הרבה יותר משאר השנה.
הטיפ שלי הוא פשוט להישאר בשליטה ובתכנון נכון גם כאשר אוכלים בחוץ .
מסעדות- ללא לחם ורטבים- כשיוצאים למסעדות אני ממליץ בחום לבקש מנה ללא לחם (אפילו במקרה של מסעדרת המבורגרים אפשרי לבקש המבורגר ללא הלחמנייה או פשוט שווארמה בצלחת וכדומה)
ובנוסף להימנעות מהלחם במסעדות ממליץ בחום גם להימנע מרטבים. מומלץ לבקש מנה ללא רוטב ובמקומו לקבל שמן זית לימון ומלח . השינוי הקטן הזה יחסוך המון קלוריות מיותרות ופחמימות ריקות.

בריכה/ים- נשנושים בריאים- כשאנחנו יוצאים לבילוי רטוב בבריכה או בים ברור לנו שנהיה רעבים במהלך היום. כדאי לדעת שמה שנארוז בבית זה מה שיהיה בסוף אצלנו בקיבה. לכן הימנעו מראש מאריזת נשנושים מיותרים כמו ביסלי/ במבה/ צ'יפס והתארגנו מראש עם קופסת פירות וקופסת ירקות (אפשר גם להוסיף שקית פופקורן בייתי למי שמחפש חטיף פחמימתי דל קלוריות) . הבילוי שלכם יהיה הרבה יותר בריא בצורה כזו , ואני בטוח שתהיו גאים בעצמכם כשתחזרו בסוף היום הביתה."

הטיפ של מישל : פחות גלידריות.. יותר גלידה ביתית

" למי שעוד לא גילה את חדוות הגלידה הביתית.. ממליצה בחום להתנסות כבר הקיץ.
מצרפת מתכון לגלידה פשוטה טעימה ובריאה . הנאה צרופה מובטחת! ?

גלידת אננס ביתית:

3 מרכיבים:

  •  2 בננות- קפואות וחתוכות מראש לפרוסות
  • חבילת אננס חתוך וקפוא (סנפרוסט)
  • כשליש פחית קרם קוקוס טבעי 100%- (לא מעט מדי ולא הרבה מדי שלא תצא תערובת נוזלית)

הכנה:

  • חותכים את הפירות הקפואים לחתיכות קטנות כמה שיותר
  • מכניסים הכל למג'ימיקס וטוחנים לתערובת אחידה
  • מוסיפים קרם לפי הצורך
    אוכלים בהנאה במקום ו/או מכניסים את שארית התערובת לקופסא למקפיא, מוציאים כ 10-15 דק' לפני שרוצים לאכול שוב- למרקם של סורבה ו- 20-30 דק' לפני, לקבלת מרקם רך יותר
    *תוספות- אפשר להוסיף פולי קקאו גרוסים, שקדים גרוסים, כל מה שעולה בדעתכם, אני אישית אוהבת את זה ככה חלק ונקי. יאמי !! "

רוצים להמשיך ולהתייעץ באופן פרטי עם המנטור? התזונאים שלנו מחכים לכם בתוך האפליקציה שלנו

קיץ בריא חטוב וטעים לכולם

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות