תקועים במשקל? תנשמו עמוק..

התחלתם תהליך דיאטה ולמרות שאתם מרגישים שאתם מקפידים המשקל תקוע? הכל בסדר. תנשמו עמוק וקראו את המאמר הבא שיעשה לכם סדר בדברים.
תקועים במשקל

התחלתם דיאטה,התחלתם להתאמן, אכלתם נכון, הקילוגרמים החלו לנשור בקצב של 1/2 עד 1 ק"ג בשבוע, והרגשתם שמצאתם, סוף סוף, את הנוסחה המוצלחת להורדה במשקל. חלף זמן ועכשיו, כמה חודשים אחרי נקודת ההתחלה, מחוג המשקל מסרב לזוז מטה. את הכול עשיתם נכון, אז מה קרה? למה המשקל תקוע?

זו דוגמא קלאסית לבעיה פשוטה הניתנת לתיקון בקלות. נתאר כעת בפניכם מהן הסיבות האפשריות לתופעה זו ולא פחות חשוב – ניתן לכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם להתגבר עליה!

הגוף מפתח חסינות לדיאטה – והירידה מפסיקה

קודם כל, עלינו לשאול את עצמנו: באיזה שלב התוצאות היו טובות – ומה אפיין שלב זה? התשובה: התוצאות היו טובות בשלב הראשון – אותו שלב שבו ההגבלה במזון והאימון הגופני היוו אתגר לגופנו, אשר נדרש להסתגל לשינויים החדשים. כלומר, תקופות של שינויים תזונתיים וגופניים חיוביים – עד לרגע בו הגוף מתרגל אליהם – אלו חלונות הזמן האידיאליים ביותר להפחתה מוצלחת במשקל. בחלוף הזמן, עשוי גופנו להסתגל לשינויים ולהגיע למצב (זמני או קבוע – בתלות בתוכנית הדיאטה שלכם ומאפייניה…) בו משקל הגוף לא משתנה (מצב הקרוי: "פלטו") ואשר לו מספר סיבות אפשריות:

  •       הגוף שלכם רוצה "לנוח" כדי להתמודד עם ההורדה הקלורית.
  •   ההכנסה הקלורית וההוצאה הקלורית שלכם שוות.
  •      הפחתתם יותר מדי את ההכנסה הקלורית, כך שהגוף נכנס ל"מצב חרום" והפחית את קצב חילוף החומרים כדי לשמור על האנרגיה המאוחסנת (שומן)

מה המסקנה? החדשות הטובות הן שיישום מחודש של שינויים חכמים בתהליך הדיאטה, מעת לעת, מחזיר לגוף את היכולת להגיב בעוצמה ולחדש את תהליך הירידה במשקל. וגם אם מדי פעם, במסגרת תהליך של דיאטה נכונה להפחתה במשקל, עדיין יצטרך הוא לנוח ו"להשתהות" מעט – אין בכך רע (בדרך כלל "פלטו" רגיל אורך בין שבוע עד ארבעה שבועות, כך שסביר שתידרשו, מדי פעם, לגלות סבלנות מסוימת), שכן זהו חלק מתהליך טבעי למדי – ממש כפי שמטפס הרים נדרש מדי פעם לעצור בנקודות שונות באמצע הדרך בכדי לחדש את כוחותיו ולערוך את ההתאמות הנדרשות, לפני שיעפיל גבוה יותר. מצד שני, אם אינכם חלק מתוכנית להורדה במשקל שבה מיישמים, מדי פעם, שינויים הגורמים לגוף "לצאת משגרה" (או אם התוכנית מעמידה את הגוף בפני תנאים בלתי הגיוניים – כדוגמת "דיאטת כאסח"), אתם עלולים לחוות הפסקות ארוכות בהרבה בתהליך הירידה במשקל, אפילו עד לעצירה מוחלטת שלו.

הסיבות להפסקת הירידה במשקל, וכיצד תחזרו למסלול:

  דילוג על ארוחות:

אחת מן התפיסות השגויות בנוגע לתהליך ירידה במשקל אומרת ש"לאכול פחות = ירידה במשקל".
מסיבה זו בדיוק, אנשים רבים מקמצים מדי בהכנסת מזון אל פיהם ומדלגים על ארוחות.
ומה גופנו עושה בתגובה? למעשה, גופנו, המפרש מצב זה זאת כצום חלקי, מתחיל לפרק רקמת שריר חיונית על חשבון רקמת השומן דווקא – אותו שומן שאנו כה חפצים בהסתלקותו! בנוסף, הרגל זה גורם לגופנו, עם הזמן, להאטה בפירוק החומרים – דבר המקשה עוד יותר על הירידה במשקל – כמו גם משפיע לרעה על רמות הסוכר בגופנו, מה שעלול לגרום דווקא, באופן אירוני, ל"התקפי זלילה".
הפיתרון? נסו לאכול ארוחות תכופות המכילות גם חלבון לשמירה על השריר וגם פחמימות מלאות לשמירה על איזון הסוכר.

שתיית אלכוהול:

למרות שאין שומן באלכוהול, כל גרם אלכוהול מכיל 7 קלוריות, בהשוואה ל-9 קלוריות אותן מספק גרם שומן, ו-4 קלוריות המצויות בגרם חלבון או פחמימות. לכן אם הינך שותה כמות של אלכוהול בסוף שבוע, הקלוריות שבאלכוהול יגרמו לעלייה במשקל.
הפיתרון? יש להימנע מהאלכוהול ככל הניתן.

"חטיפת מתוקים":

כן, אותם החטאים הקטנים… ה"עוגייה פה, שוקולד שם", ו"הכדור גלידה האחד בסוף השבוע". כל אותם חטאים קטנים, לכאורה, עלולים להתבטא, בסופו של דבר, במספר קלוריות משמעותי שהכנסתם אל גופכם.
הפיתרון? במיוחד בשלב ה"פלטו", רצוי להימנע לחלוטין מן החטאים הקטנים האלו, שכן הפיכת הסוכרים המצויים במזונות אלו לתאי שומן היא מהירה ביותר! וכל קוביית שוקולד נחשבת!

פעילות מועטה מידי או שיגרה לא יעילה בסוג הפעילות:

עם הזמן, גובר חלקה של הפעילות הגופנית – לטוב ולרע – בתמונת הסיכויים להמשך תהליך הירידה במשקל. לכן, חיים "עצלים" מדי, שמאופיינים ברמת פעילות נמוכה, עלולים לפגוע באפשרות להמשך ירידה מוצלחת במשקל ויכולים להביא למשקל תקוע בדיאטה.
הפיתרון? הגבירו את ההוצאה הקלורית על ידי הגברת הפעילות היומית. פעילות מעלה את ההוצאה הקלורית (וכבונוס – מעלה את ההוצאה הקלורית גם בזמנים שבין הפעילויות, שכן שרירנו הופכים פעילים יותר ודורשים יותר אנרגיה לתחזוקתם השוטפת) ובדרך כלל מחדשת את הירידה במשקל. לדוגמא, אם אתם מתאמנים 20 דקות ביום, העלו זאת ל-25-30 דקות ליום, והירידה במשקל תחזור. אם אתם מתאמנים קשה, נסו לשנות את שגרת האימונים. במקרה של תוכנית פעילות כוח, למשל, שינוי שכזה עשוי להתבטא באמצעות שימוש במשקלים גבוהים יותר או, לחילופין, על ידי שימוש באותו משקל, אבל עם פחות הפסקות בין התרגילים, או תוך כדי ביצוע תנועות איטיות יותר..

[במקרים רבים, נשים פוחדות להשתמש במשקלים גבוהים יותר וזאת, מתוך חשש שמא הן  "תתנפחנה" יותר מדי. אך למעשה, כך הן מתרחקות דווקא מהמטרה שלהן. חשוב שתדעו, כי עקב הבדלים הורמונאליים בין גברים לנשים, העלייה בנפח השריר, בקרב הנשים, מתרחשת באופן איטי יחסית, בעוד שאותו אימון בדיוק מאפשר לה הגברה מיידית בקצב חילוף החומרים שלה, איבוד שומן ואף חיטוב הגוף].

בד בבד, חשוב שתיישמו את אותו העיקרון של שינוי עוצמת האימון גם בפעילות האירובית, כך שעוצמת המאמץ תעלה כל כמה שבועות. זאת, ניתן לעשות בדרכים כדוגמת: עשיית אותו המרחק בפרק זמן מועט יותר, שינוי השיפוע של ההליכון לחד יותר, או פשוט על ידי שינוי בסוג הפעילות האירובית.

חילוף חומרים נמוך:

דיאטות דלות מאוד בקלוריות עובדות טוב, לכאורה, בשבועות הראשונים אבל מתגלות כבלתי יעילות בהמשך. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שדיאטות "כאסח" שכאלה גורמות, בחלוף הזמן, להאטה משמעותית בחילוף החומרים. אם בהמשך אתם מקטינים עוד יותר את ההכנסה הקלורית, קרוב לוודאי שתגרמו להורדה במסת השריר ול"פלטו" מחודש.המעגל יימשך עד שתחזרו להרגלים הקודמים ותעלו בחזרה במשקל (בעיקר את השומן ומעט מאוד מהשריר שאבד).
הפיתרון? הסוד טמון בהורדת ההכנסה הקלורית באופן מדורג, תוך כדי אימוץ הרגלי תזונה בריאים וחכמים, המעודדים הורדה אמיתית בשומן ושמירה על מסת השריר. כמובן שפעילות אירובית וגם פעילות כוח – אותן הזכרנו מקודם – תסייענה בנקודה זו. זכרו את הסיסמא הבאה: " שירפו שומן, אך הזינו את השריר".

אכילת יתר של סוכר ומלח:

סוכר ומלח משולבים בהרבה מזונות מתועשים. צריכת סוכר רבה בארוחה אחת מעלה באופן חד את רמות הסוכר וגופנו – שאינו זקוק לכל הכמות הזו – אוגר את יתרתה כשומן. זכרו: " 0% שומן" מתייחס לשומן, אך ללא קשר לכמות הסוכר שהמזון מכיל.הפיתרון? השתדלו להקטין למקסימום מזונות ושתייה עשירים בסוכר.

וכשצריך דחיפה נוספת:

לפעמים כשמשקל תקוע לזמן ארוך והמוטיבציה מתחילה להתנדף כדאי לשקול עזרה בצורה של תוספים בריאים כדי להתגבר על התקיעה. זה אומנם לא מחליף את הצורך באימוץ תזונה נכונה אבל יכל מאוד לסייע בתוצאות מהירות יותר ולעזור לנו להתגבר על משברים נקודתיים שיכולים להביא להרמת ידיים.
לחברת האם שלנו "אפקטבע" יש גם דרך לעזור באמצות צמחי מרפא יעודיים (ובריאים!) מוזמנים להציץ ולנסות בעצמכם :
לחצו פה למידע נוסף על צמחי המרפא היעודיים לירידה מהירה יותר.

והטיפ החשוב ביותר: התמידו!

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן