סובלים מגזים בבטן? טיפים להקלה

את התופעה של גזים בבטן המלווים בנפיחות ולפעמים כאבי בטן כולנו מכירים. במאמר הבא נבין מה עלול לגרום לנו לגזים ונפיחויות ואילו טיפים יכולים להביא להקלה.

לא מעט אנשים סובלים מגזים מציקים הגורמים לכאבים ונפיחות בבטן. הנפיחות הזו מעבר לכך שהיא גורמת לנו לפעמים להרגיש כמו בלון נפוח היא מפריעה מאוד בגלל תחושת כבדות מתמשכת ולעתים אף מביאה למצבים מביכים שפוגעים לנו באיכות חיינו.

התופעה הזו יכולה להיות קשורה לשינוי תזונתי שחווינו כמו למשל תפריט חדש שהתחלנו לאמץ, ולפעמים מדובר בתופעה שנמשכת שנים רבות וכבר נעשתה כרונית.

אז מה עושים? אומנם מדובר בתופעה רחבה שעשויה להצביע על רגישויות שונות ויכולה למלא אנציקלופדיות..אך ניסינו במאמר הבא לתת מענה ופשוט וכמה טיפים שיעזרו להתמודד עם הנפיחות והגזים ולהביא להקלה מידית.

כיצד נגרמים הגזים בבטן?

כדי להבין מה יכול להביא להרגשת ההקלה המיוחלת כדאי קודם להבין כיצד נגרמים הגזים בבטן שהתסמינים העיקריים שלהם מתבטאים בגיהוק או שיהוק, נפיחה, הרגשת נפיחות וכאבים בחלל הבטן.
התופעה יכולה להתרחש ממספר גורמים-
1- אכילת מזונות שעושים לנו לא טוב
2- אכילת ארוחות גדולות מידי
3- חוסר שתיית מים
4- בליעת אוויר או ייצור גזים ע"י חיידקים

חשוב מאוד בתור התחלת הפתרון להבין מה המקרה הספציפי אצלנו כדי לדעת לטפל בו בצורה הנכונה.

מאכלים שיכולים לגרום לנפיחות בבטן

חשוב להבין שלא כל מה שגורם נפיחות לאדם אחד בהכרח יגרום נפיחות גם לאחר. אנחנו רושמים פה רשימה של מאכלים (ושתייה) שעלולים לגרום לחלקנו לנפיחויות, אך כל אדם יצטרך על ידי ניסוי וטעיה להבין מה המזונות שפחות מתאימים לו.

  • גלוטן
  • מוצרי חלב
  • ירקות שונים כגון כרוב, כרובית, ברוקולי, ארטישוק ירושלמי, צנון, צנונית ועוד..
  • קטניות שונות כגון חומוס, פול, עדשים, גרגרי חומוס
  • ממתיקים מלאכותיים כמו מלטיטול או סורביטול
  • משקאות מוגזים
טיפים להקלה על תופעת הגזים

בהרבה מקרים שינוי תזונתי בתפריט ובהרגלי האכילה יכול להוביל להקלה בעניין הגזים.

1- שיטת השלילה.  אם חשים גזים ולא יודעים איזה מאכל עלול לגרום לנו את התופעה מומלץ אחת למספר ימים להוריד מאכל מסוים מהתפריט ולעקוב אם הרגשתנו השתפרה.
למשל- מס ימים ללא מוצרי חלב יוכלו לעזור לנו להבין אם הבעיה נובעת מרגישות ללקטוז. אם לא- להמשיך הלאה ולבדוק את שאר המזונות (או המשקאות המוגזים) אותם אנחנו מכניסים לגוף.

2- אכילה איטית. אדם רגיל בממוצע בולע כליטר אוויר , לרוב תוך כדי פעולת האכילה. אכילה איטית תסייע לנו להכניס פחות אוויר לגוף וגם יסייע למזון להתעכל טוב יותר מה שיכול לסייע להפחית את תופעת הגזים.

3- הימנעות מאכילת יתר. כפי שציינו למעלה, ייתכן והגזים נובעים מארוחות גדולות מידי ועומס על הקיבה. תשומת לב לכמויות עשויה לעזור פה.

4- עזרים מהטבע. מומלץ ללעוס אחרי הארוחה זרעי שומר וקימל, או לשתות חליטות של שומר, גי'נג'ר, קמומיל . ניתן גם למרוח על הבטן שמן מנטה המסייע מאוד להקלה.

5- Be Light 1. גם אנחנו פיתחנו פורמולת צמחים המסייעת מאוד בכל הקשור לנפיחות בבטן, גזים וחוסר הנעימות שמסביב.
מדובר במיצוי של צמחי מרפא (כמה טיפות בכוס מים ..זה כל מה שצריך:)

לחצו לפירוט נוסף וקנייה און ליין

 

 

 

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2020כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן