סובלים מגזים בבטן? טיפים להקלה

את התופעה של גזים בבטן המלווים בנפיחות ולפעמים כאבי בטן כולנו מכירים. במאמר הבא נבין מה עלול לגרום לנו לגזים ונפיחויות ואילו טיפים יכולים להביא להקלה.

לא מעט אנשים סובלים מגזים מציקים הגורמים לכאבים ונפיחות בבטן. הנפיחות הזו מעבר לכך שהיא גורמת לנו לפעמים להרגיש כמו בלון נפוח היא מפריעה מאוד בגלל תחושת כבדות מתמשכת ולעתים אף מביאה למצבים מביכים שפוגעים לנו באיכות חיינו.

התופעה הזו יכולה להיות קשורה לשינוי תזונתי שחווינו כמו למשל תפריט חדש שהתחלנו לאמץ, ולפעמים מדובר בתופעה שנמשכת שנים רבות וכבר נעשתה כרונית.

אז מה עושים? אומנם מדובר בתופעה רחבה שעשויה להצביע על רגישויות שונות ויכולה למלא אנציקלופדיות.. אך ניסינו במאמר הבא לתת מענה ופשוט וכמה טיפים שיעזרו להתמודד עם הנפיחות והגזים ולהביא להקלה מידית.

כיצד נגרמים הגזים בבטן?
כדי להבין מה יכול להביא להרגשת ההקלה המיוחלת כדאי קודם להבין כיצד נגרמים הגזים בבטן שהתסמינים העיקריים שלהם מתבטאים בגיהוק או שיהוק, נפיחה, הרגשת נפיחות וכאבים בחלל הבטן.
התופעה יכולה להתרחש ממספר גורמים-
1- אכילת מזונות שעושים לנו לא טוב
2- אכילת ארוחות גדולות מידי
3- חוסר שתיית מים
4- בליעת אוויר או ייצור גזים ע"י חיידקים

חשוב מאוד בתור התחלת הפתרון להבין מה המקרה הספציפי אצלנו כדי לדעת לטפל בו בצורה הנכונה.

מאכלים שיכולים לגרום לנפיחות בבטן

חשוב להבין שלא כל מה שגורם נפיחות לאדם אחד בהכרח יגרום נפיחות גם לאחר. אנחנו רושמים פה רשימה של מאכלים (ושתייה) שעלולים לגרום לחלקנו לנפיחויות, אך כל אדם יצטרך על ידי ניסוי וטעיה להבין מה המזונות שפחות מתאימים לו.

  • גלוטן
  • מוצרי חלב
  • ירקות שונים כגון כרוב, כרובית, ברוקולי, ארטישוק ירושלמי, צנון, צנונית ועוד..
  • קטניות שונות כגון חומוס, פול, עדשים, גרגרי חומוס
  • ממתיקים מלאכותיים כמו מלטיטול או סורביטול
  • משקאות מוגזים

    טיפים להקלה על תופעת הגזים

בהרבה מקרים שינוי תזונתי בתפריט ובהרגלי האכילה יכול להוביל להקלה בעניין הגזים

1- שיטת השלילה. אם חשים גזים ולא יודעים איזה מאכל עלול לגרום לנו את התופעה מומלץ אחת למספר ימים להוריד מאכל מסוים מהתפריט ולעקוב אם הרגשתנו השתפרה.
למשל- מס ימים ללא מוצרי חלב יוכלו לעזור לנו להבין אם הבעיה נובעת מרגישות ללקטוז. אם לא- להמשיך הלאה ולבדוק את שאר המזונות (או המשקאות המוגזים) אותם אנחנו מכניסים לגוף.

2- אכילה איטית. אדם רגיל בממוצע בולע כליטר אוויר , לרוב תוך כדי פעולת האכילה. אכילה איטית תסייע לנו להכניס פחות אוויר לגוף וגם יסייע למזון להתעכל טוב יותר מה שיכול לסייע להפחית את תופעת הגזים.

3- הימנעות מאכילת יתר. כפי שציינו למעלה, ייתכן והגזים נובעים מארוחות גדולות מידי ועומס על הקיבה. תשומת לב לכמויות עשויה לעזור פה.

4- עזרים מהטבע. מומלץ ללעוס אחרי הארוחה זרעי שומר וקימל, או לשתות חליטות של שומר, גי'נג'ר, קמומיל . ניתן גם למרוח על הבטן שמן מנטה המסייע מאוד להקלה.

5- פורמולת Be light 1. גם אנחנו פיתחנו פורמולת צמחים המסייעת מאוד בכל הקשור לנפיחות בבטן, גזים וחוסר הנעימות שמסביב.
מדובר במיצוי של צמחי מרפא (כמה טיפות בכוס מים ..זה כל מה שצריך:)

 

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות