דיאטה בחג השבועות

חג השבועות הוא מעין נקודת המפנה בין העונה הקרה לחמה. איך שומרים על הגזרה עם מאכלי החג רגע לפני עונת הרחצה?

שבועות. החג עם מזג האוויר האביבי המושלם וכל הקינוחים החלביים ועוגות הגבינה השוות. החג הטעים והמשמין הזה ..ממש רגע לפני עונת בגדי הים . אז איך מאזנים בין הרצון להינות ממאכלי החג לבין הרצון להיכנס לבקיני ביום שאחרי?

המנטורים שלנו הכינו טיפים קצרים בנימה אישית כל אחד מנקודת מבטו:

הטיפ של לולה: לא להיסחף עם שמנות מתוקות:)

" אני מתה על חג שבועות. יש אינספור מתכונים חלביים וחגיגיים ושמתי לב שרבים מהם כוללים שמנת מתוקה בנדיבות רבה .
השמנות בסופר הן לרוב מעל 30% אחוזי שומן וריבוי מאכלי חג עם ריבוי שמנת יכול בכיף להוסיף לנו 2 ק"ג במשקל בלי בכלל שנשים לב. מציעה בחום ומניסיון גם אם מכינים מתכונים עם שמנת מתוקה, בייחוד מתכונים מבושלים כמו קישים או פסטות בשמנת לבחור בשמנת מתוקה רזה ככל הניתן- יש שמנות 15% לבישול ואף תחליפים לשמנת מתוקה על בסיס סויה 5% .
זה הבדל קטן בבישול אך גדול מאוד במספר הקלוריות שנצרוך בחג. "

הטיפ של פטריק: תזמון אביבי מושלם

"אני אתייחס דווקא לעונה בשנה בה חל שבועות ממש בפתחו של הקיץ שזו נקודת הזמן הטובה ביותר לדיאטה – ולא רק בגלל הרצון להיראות טוב בבגד ים.
הסיבה לכך טמונה בכך שאור השמש גורם לעלייה ברמת הסרוטונין ולתחושה טובה ואופטימית יותר – מה שהופך אותנו להרבה יותר חיוביים לגבי הדיאטה ולגבי הסיכויים להצלחתה.. אז אני אומר- בואו ננצל את השמש והאופטימיות שהיא מביאה ונרתום אותם לחג מלא משמעת עצמית ובחירות תזונתיות בריאות:) "

הטיפ של אלכס: להניח את נעלי הספורט במפתן כבר בערב החג

" אני הרבה פעמים נתקל בתופעה שימי חג ארוכים מוציאים אותנו לגמרי מאיזון גם תזונתי וגם מבחינת כושר וספורט.
בחג שבועות בדרך כלל אין תירוץ של "היה חם מידי.. היה קר מידי". אין הרבה חגים יהודיים שממוקמים באקלים מושלם כזה להליכות, ריצות או אופניים בטבע אז בואו ננצל את זה!
הטבע בשיא הפריחה ואני ממליץ בחום לא לוותר לעצמנו וכבר בתחילת החג להניח את נעלי הספורט בפתח הבית כדי להכריח את עצמנו למצוא זמן להזיז את הגוף ולצאת לפעילות כושר בחוץ בין ארוחות החג . שבועות שמח!"

 

הטיפ של מישל: הרבו בסלטים

" המנעד הקולינרי של שבועות נע בדרך כלל מפשטידות ובלינצ'סים דרך פסטות ומוקרמים וכלה בעוגות גבינה. בקיצור-הרבה פחמימות וקלוריות.
ההצעה שלי היא פשוטה – להוסיף לכל ארוחה כמה סלטים צבעוניים ומעניינים. אפשרי גם "לזרוק" מעליהם קוביות של גבינה בולגרית ברוח החג.
הסלטים יעזרו לנו לאזן את השולחן גם מבחינה קלורית וגם מבחינת צבעוניות. הטוב ביותר זה להתחיל בסלטים לפני שאר המאכלים. ככה לא נרגיש מורעבים כשנגיע לאכילת הפחמימות מה שיאפשר לנו להיות עם שליטה טובה יותר לגבי הכמויות שלהן ולא להגיע לאכילת יתר של מאכלי החג היותר משמינים. שיהיה שבועות בריא לכולנו:) "

הטיפ של מיקה: קניות חכמות

" תזונה נכונה מתחילה עוד מהסופרמרקט. קניות ערב חג יכולות להסתיים בעגלה עמוסה בפחמימות, גבינות שמנות , קצפות ומינים שונים של שמנת. ומה שנמצא בעגלה בסופו של דבר ימצא דרך לבטן שלכם..:) אז הטיפ שלי הוא בראש ובראשונה ללכת עם רשימת קניות מאורגנת כדי להיות ממוקדים ולא להכניס סתם לעגלה ממתקים או פיתויים שנתקלנו בהם באחד המעברים אבל לא באמת נמצא ברשימה. כמובן שחובה ללכת לקניות על בטן מלאה מאותה הסיבה. כשאנחנו קונים בסופר אוכל בזמן שאנחנו רעבים תמיד העגלה תתמלא בשטויות אז כדאי לאכול משהו לפני הקניות. והטיפ האחרון שלי- נסו לבלות זמן רוב יותר במעברים ההיקפיים- שם נמצאים המאכלים הטריים עם זמן מדף קצר ותחלופה יומית(למשל-פירות, ירקות) ופחות זמן במעברים האמצעיים שם נמצאים מוצרים משומרים עם זמן מדף גבוה (כמו פסטות ושימורים) ככה תוכלו לשמור על עגלת קניות בריאה יותר בקלות:) חג שבועות טעים לכולנו. "

הטיפ של ריקו : מצאו לכם ליווי מתאים

" לצלוח חגים בצורה בריאה בלי שתפגום לנו בדיאטה או בשגרת התזונה זה דבר שמצריך הרבה מאוד כח רצון אז עזרה חיצונית.
אל תלכו בדרך הזו לבד.
חפשו מסגרת מתאימה שתיתן תמיכה נכונה בייחוד בחג הזה שמהווה מפנה בין האביב לקיץ ומעלה לכולנו את המודעות למשקל הגוף והמראה שלנו רגע אחרי שחיסלנו את עוגת הגבינה ורגע לפני שמתחיל רשמית הקיץ ועונת הרחצה.
גם המערכת שלנו מאפשרת ליווי צמוד ופרטני ובמחיר מאוד סמלי ולדעתי זו דרך מצוינת להתחיל את העונה החמה בצורה חכמה . אתם לא לבד במערכה:) ושיהיה בהצלחה לכולנו! "

חג שבועות שמח מכל צוות המנטורים

 

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות