פסח- טיפים תזונתיים לדיאטה בחג

טיפים תזונתיים לפסח -אם גם אתם בדיאטה לרגל האביב שכבר פה, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם

האביב מביא איתו רוחות של שינוי..הגוף מתעורר אחרי תרדמת החורף,אנחנו פושטים שכבות, ועם ניקיון הבית הרבה פעמים עושים גם "ניקוי גוף" .
אין כמו האביב להחליט על התחלת שינוי תזונתי חיובי .
אבל פסח שבפתחו של האביב לא תמיד מקל עלינו.. אז איך נשרוד את החג בשלום בלי לעלות במשקל?
ביקשנו מצוות המדריכים שלנו לאסוף עבורכם טיפים תזונתיים לפסח- כל אחד מעולמו והתמחותו הוא כדי לאפשר לנו לעבור את החג בשלום ובקלילות .

הטיפ של מיקה: כמויות!

" אני מאמינה שבחגים בכלל, ובפסח בפרט עניין הכמויות הוא די קריטי..
והטיפ שלי הוא לגבי נושא השתייה ותשומת לב לכמויות:
כוס יין המכילה כ-150 מ"ל יש בה בממוצע כ- 120 קלוריות
כוס מיץ ענבים תירוש (150 מ"ל) מכילה כ-130 קלוריות שהן 6 כפיות סוכר!
אומנם המצווה בליל הסדר היא שתיית 4 כוסות יין , אבל שווה לצמצם את השתייה ובמקום לשתות 4 כוסות גדושות למלא את הכוס רק באופן חלקי כדי להימנע מ 600 קלוריות מיותרות שמקורן באלכוהול בלבד.. (וכמובן שאפשר להכין מראש לשולחן הסדר קנקני מים/סודה מיוחדים עם לימון, נענע, קינמון וכו') חג שמח! "

הטיפ של ריקו: לזוז!

" פסח הוא חג משפחתי , וככזה הוא מלא באוכל. הטיפ שלי לא יתמקד הפעם באוכל בכלל אלא דווקא בפעילות גופנית.
נצלו את מזג האוויר האביבי הנעים לפעילות משפחתית נוספת (מעבר לאכילה:) – צאו להליכה בטבע הפורח, רכבו על אופניים או פשוט טיילו בשכונה.
קחו איתכם לטיול קופסאות עם ירקות חתוכים, פירות, אגוזים ושקדים.
פעילות גופנית, אפילו מתונה ,עם תגבור של ירקות יעזרו מאוד בהתמודדות הגוף אל מול הקלוריות שבטח נצרוך במהלך החג. שיהיה חג בריא לכולם! "

הטיפ של לולה: בחירות נכונות!

" ליל הסדר זה אירוע גדול! אז קודם כל- תהנו! ממליצה לכולם להימנע מהטעות של "לא לאכול כל היום בגלל שיש ארוחה גדולה בערב"..זה רק יגרום לכם להשמין יותר.
גם בערב ליל הסדר הקפידו על אכילה נכונה ומוסדרת החל מהבוקר ואל תדלגו על ארוחות.
ובערב החג עצמו-תהנו ממאכלי החג המיוחדים, ונסו לוותר על תוספות הפחמימה שיש בשגרה (כמו למשל אורז או תפוחי אדמה- עליהם ניתן לוותר) ומעבר למצה שהיא בבחינת מצווה למי שמקפיד- רצוי לצמצם גם באכילת המצות ולאכול יותר חלבון וירקות מאשר מצות ופחמימות. בתאבון! "

הטיפ של פטריק: זכרו מה חשוב באמת!

" זכרו שהתזונה של היום היא הגוף של מחר… ?
ממליץ לבחור "פינוק מושחת" אחד בחג ולתחום את בו את מכסת הפינוקים.
אני בטוח שאם יתנו לנו לבחור בין "מצה עם שוקולד" לבין "מידה אחת פחות בבגדים" כולנו נרצה לבחור באופציה השניה..אז בואו נזכור את זה גם במהלך החג! "

הטיפ של אלכס: שליטה!

" עוגיות של פסח מכילות המון סוכר ושומן- עוגייה אחת מכילה בממוצע כ-100 קלוריות. לכן במידה וקשה לוותר לגמרי, עדיף להכין עוגיות ביתיות כך שאתם שולטים בכמויות!
ובכלל בענייני שליטה- פסח מזמן המון ארוחות משפחתיות ומפגשים גדולים- אז כל עוד זה מתאפשר- אני ממליץ להביא לארוחה מנה אחת שאתם הכנתם ויודעים שהיא טובה ומזינה כדי שתמיד תהיה לכם אופציה בריאה על השולחן. שיהיה חג של חירות אמיתית לכולם . "

הטיפ של מישל : מצות בריאות!

"העדיפו מצות מקמח כוסמין. בקמח הכוסמין יש רק מעט גלוטן, יש בו יותר סיבים וחלבונים מאשר בקמח רגיל, הוא עשיר בויטמיני B, עשיר יותר בסידן וברזל וקצב ההתפרקות שלו בדם והפיכתו לסוכר, איטי יותר ועל כן מומלץ לאלו שצריכים לשמור.. וגם לאלו שלא:)

ולאוהבי ה"מצה עם שוקולד"- מצרפת גם מתכון לממרח שוקולד ביתי ובריא:

מצרכים

7-8 כפות אבקת קקאו 100% או חבילת שוקולד מריר 86%
4 כפות גדושות אבקת חרובים, אורגנית או רגילה
קצת יותר מ 2/3 כוס של ממרח שקדייה טבעי/ טחינה גולמית (משומשום מלא)
1/2-2/3 כוס מיים
כ – 2 כפות שמן קוקוס אורגני
כ- 1/2 כוס מייפל טבעי 100%

אופן ההכנה-

אם משתמשים בטבלת שוקולד- שוברים את קוביות השוקולד לתוך סיר קטן, מוסיפים את המים, מבשלים על אש קטנה מאוד (שלא יישרף כי אז מתקלקל) עד שמתחיל להימס.
מוסיפים את שאר הרטובים ומערבבים עם כף עץ, עד שהתערובת נהיית אחידה ומבריקה.
אם משתמשים באבקת קקאו אז פשוט מוסיפים אותה עם כל היבשים ומערבבים עם מטרפה היטב.
מוסיפים מים לפי הצורך ומידת הסמיכות.
שופכים לצנצנת ואוכלים בהנאה.
בחורף ניתן לשמור בחוץ עד יומיים, בקיץ במקרר (ולהוציא כמה דק' לפני השימוש). בתאבון לכולם "

חג בריא וטעים לכולם

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות