תזונה בעונה הקרה

בכל שנה אחרי החגים האוויר מתחיל להתקרר והיום מתקצר. איך נכין את גופנו מבחינה תזונתית לעונה הקרה? המנטורים שלנו הכינו טיפים ורעיונות חמים במיוחד לסתיו הקריר.

הטיפ של מישל: להרבות בירקות ופירות העונה עם הרבה ויטמין C

כשמתחילה העונה הקרה זה הזמן להתחמם מעט עם ירקות ופירות העונה הנפלאים כמו: אספרגוס, כרובית, אפונת שלג, ארטישוק וארטישוק ירושלמי, בטטה , כרובית , דלעת, כרישה ופירות ההדר .
אני ממליצה להתחיל להכין מרקים מעניינים, קלילים, מירקות ותבשילי ירקות חמים וטריים שימלאו אותנו באנרגיות נהדרות.
ירקות ופירות שעשירים בויטמין C , יחזקו את מערכת החיסון ויכינו את גופינו להתמודדות עם מחלות החורף והקור, ישפרו מטבוליזם ויספקו לגוף נוגדי חמצון ויטמינים ומינרלים , שחיוניים בתהליכי ירידה במשקל ובנוסף יתנו לנו נפח משמעותי בארוחות בריאות וטובות יצמצמו באופן משמעותי את צריכת הפחמימות המרפדות ויהוו תוספות מצוינות למנות חלבוניות, או כמנות מיוחדות וטעימות במיוחד, אשר משביעות גם מבחינה מנטלית ?

הטיפ של מיקה: להפוך את כל ה"קרים" ל"חמים"

כשמתחיל להתקרר אנחנו מרגישים פחות צמא ולכן אוטומטית שותים פחות.
מכיוון שחשוב לשמור על מאזן נוזלים נכון , אם פחות מתחשק להסתובב עם בקבוק מים- אפשר להחליף אותו בתרמוס עם חליטה אהובה (למשל- מרווה/ לואיזה/ נענע/ פלח לימון..)
גם את ארוחת הבוקר הקרה העשויה בקיץ לרוב מיוגורטים ופירות אפשר להפוך לחמימה ע"י אכילת דייסת קוואקר . אפשר להתפנק ולהוסיף לה מעט קינמון/ שקדים/אגוזים /חמוציות ולהמתיק עם סילאן או דבש.
ואפילו את הסלטים אפשר "לחמם" ע"י הוספת טופו , ירקות מוקפצים במחבת, עוף, וקטניות. סלט חם קל יותר לאכול כשקר בחוץ . זה גם נעים וגם טעים!

הטיפ של אלכס: להתחסן באופן טבעי

לקראת בואו של הסתיו חשוב מאוד לטפח את מערכת החיסון ולחזק אותה מפני הווירוסים, השפעת והצינון האופייני לתקופה הזו.
את מערכת החיסון ניתן לחזק ע"י הקפדה על מזון עשיר בויטמינים ומינרלים.
המזונות המומלצים ביותר הם: ירקות- קישוא, גמבה, אבוקדו, כרובית, ברוקולי, שומר, דלעת..
פירות- תפוחים, קיווי, בננות, אפרסמון..
וגם- שיבולת שועל, שום, טחינה גולמית, גרעיני דלעת, עדשים ותבלינים מחממים וממריצים כגון ג'ינג'ר וקינמון
מאחל לנו סתיו מלא בריאות!

הטיפ של פטריק : הימנעו מהמכשולים של העונה

הכי כיף בעונה הקרה לשתות שתייה חמה ומרקים.
ואני הכי בעד. מכיוון שכולנו פה במטרה לחיות בריא ולרדת במשקל אני רוצה פה להאיר גם את הנושא החשוב – כאשר קר בחוץ אנחנו מעמיסים על הגוף יותר קלוריות. (כן,כן…זו עובדה)
ההמלצה שלי היא לפחות בשתייה החמה שלנו לדעת לבחור נכון.
ניקח לדוגמא מרקים. מרקים הם נהדרים אך אני ממליץ להימנע משקדי המרק או הקרוטונים שבאים איתם. יש בהם לרוב הרבה יותר קלוריות מהמרק עצמו (איך אמרו בפרסומת?? "לפעמים המרק הוא רק תירוץ.." ?
וגם שתייה חמה היא מצוינת אך עדיף לבחור בחליטות וסוגי תה ללא קפאין.
בתי קפה מציעים מגוון רחב של משקאות טעימים, מסחלב ועד שוקו חם עם חצי חבילת שוקולד ממוסת בפנים.. ואין בעיה להתפנק מידי פעם.
אבל דעו שזה לא שווה לכוס תה פשוטה לא מבחינה קלורית ולא מבחינת ערך תזונתי.
מאחל לנו סתיו עם הרבה מודעות ובחירות נכונות.

הטיפ של ריקו : לא לשכוח פעילות גופנית . הסתיו זה הזמן להתחיל

מה מחמם יותר את הגוף מפעילות גופנית?
ואם טרם התחלתם פעילות ספורטיבית – זה בדיוק הזמן לנצל את מזג האויר הנעים שמאפשר לנו להכנס בקלילות יחסית לעניין.
ממליץ בחום להניח את נעלי הספורט ליד דלת הבית וצאו ל- 5-10 ד' הליכה יום יום.
ככל שתתמידו כך זמן ההליכה ילך ויתארך והרי לכם פעילות ספורטיבית שמניעה את הגוף, מחזקת את העצמות והמפרקים ותורמת למצב רוח מצוין ומעלה את צריכת האנרגיה.
(גם תרדו מהר יותר במשקל וגם מצב הרוח שלעיתים ירוד בגלל המזג אוויר האפרורי יעלה פלאים)

הסתיו גם מציין את בוא השגרה שמאפשרת לנו להיכנס לתוך תהליך ירידה במשקל ללא הפרעות והסחות או חגים באופק.
זה הזמן להיכנס למסגרת מסודרת של אכילה , פעילות גופנית ,תכנון זמנים של אכילה . בואו נרתום את הסתיו והשגרה לטובתנו!

הטיפ של מיקה: השתמשו בתבלינים מחממים

העונה של הסתיו מאופיינת בהתחלה של מחלות שונות לכן אני מאוד ממליצה להכניס בהדרגה לתפריט היומי של המשפחה- מרקים, קדירות, דייסות ושתייה חמה
לבישול בעונה זו נשתמש בתבלינים מחממים כגון, קינמון, ג'ינג'ר, פלפל חריף, הל, ולשתייה בחליטות נשתמש בצמחים מחממים כגון, מרווה, מליסה, קורנית

מצרפת מתכון משפחתי לחליטת ג'ינג'ר לחום, נזלת, צמרמורות, כאבי גרון והצטננות:

כדאי לדעת שהחריפות של הג'ינג'ר מסייעת להרוג את החיידקים

• לוקחים אצבע ג'ינג'ר טרי ומגרדים על פומפייה

• שמים עם כוס מים על סיר קטן ואש קטנה ומרתיחים

• מבשלים כ 5 דק' על אש קטנה

• מסננים במסננת דקה את השערות של הג'ינג'ר ושומרים את החליטה

• שמים כפית/כף חליטה בכוס עם מים פושרים

• מוסיפים צמחים שאתם אוהבים או חליטת פירות, קינמון, מעט דבש ושותים כמה פעמים ביום לפי הצורך.

שיהיה סתיו מקסים וחמים:)

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות