תזונה בעונה הקרה

תזונה בסתיו, בכל שנה אחרי החגים האוויר מתחיל להתקרר והיום מתקצר. איך נכין את גופנו מבחינה תזונתית לעונה הקרה? המנטורים שלנו הכינו טיפים ורעיונות חמים במיוחד לסתיו הקריר.
תזונה בסתיו
הטיפ של מישל: להרבות בירקות ופירות העונה עם הרבה ויטמין C

הבוקר שנפתח עם צינת הבוקר, ומזג האויר הנעים מחד אך מעט סגרירי מאידך מזמין אותנו לזרועותיו של הסתיו . (הסתיו עושה אותי קצת משוררת..:)
כשמתחילה העונה הקרה זה הזמן להתחמם מעט עם ירקות ופירות העונה הנפלאים כמו: אספרגוס, כרובית, אפונת שלג, ארטישוק וארטישוק ירושלמי, בטטה , כרובית , דלעת, כרישה ופירות ההדר .
אני ממליצה להתחיל להכין מרקים מעניינים, קלילים, מירקות ותבשילי ירקות חמים וטריים שימלאו אותנו באנרגיות נהדרות.
ירקות ופירות שעשירים בויטמין C , יחזקו את מערכת החיסון ויכינו את גופינו להתמודדות עם מחלות החורף והקור, ישפרו מטבוליזם ויספקו לגוף נוגדי חמצון ויטמינים ומינרלים , שחיוניים בתהליכי ירידה במשקל ובנוסף יתנו לנו נפח משמעותי בארוחות בריאות וטובות יצמצמו באופן משמעותי את צריכת הפחמימות המרפדות ויהוו תוספות מצויינות למנות חלבוניות, או כמנות מיוחדות וטעימות במיוחד, אשר משביעות גם מבחינה מנטלית 🙂

הטיפ של מיקה: להפוך את כל ה"קרים" ל"חמים"

כשמתחיל להתקרר אנחנו מרגישים פחות צמא ולכן אוטומטית שותים פחות.
מכיוון שחשוב לשמור על מאזן נוזלים נכון , אם פחות מתחשק להסתובב עם בקבוק מים- אפשר להחליף אותו בתרמוס עם חליטה אהובה (למשל- מרווה/ לואיזה/ נענע/ פלח לימון..)
גם את ארוחת הבוקר הקרה העשויה בקיץ לרוב מיוגורטים ופירות אפשר להפוך לחמימה ע"י אכילת דייסת קוואקר . אפשר להתפנק ולהוסיף לה מעט קינמון/ שקדים/אגוזים /חמוציות ולהמתיק עם סילאן או דבש.
ואפילו את הסלטים אפשר "לחמם" ע"י הוספת טופו , ירקות מוקפצים במחבת, עוף, וקטניות. סלט חם קל יותר לאכול כשקר בחוץ . זה גם נעים וגם טעים!

הטיפ של אלכס: להתחסן באופן טבעי

לקראת בואו של הסתיו חשוב מאוד לטפח את מערכת החיסון ולחזק אותה מפני הווירוסים, השפעת והצינון האופייני לתקופה הזו.
את מערכת החיסון ניתן לחזק ע"י הקפדה על מזון עשיר בויטמינים ומינרלים.
המזונות המומלצים ביותר הם: ירקות- קישוא, גמבה, אבוקדו, כרובית, ברוקולי, שומר, דלעת..
פירות- תפוחים, קיווי, בננות, אפרסמון..
וגם- שיבולת שועל, שום, טחינה גולמית, גרעיני דלעת, עדשים ותבלינים מחממים וממריצים כגון ג'ינג'ר וקינמון
מאחל לנו סתיו מלא בריאות!

הטיפ של פטריק : הימנעו מהמכשולים של העונה

הכי כיף בעונה הקרה לשתות שתייה חמה ומרקים.
ואני הכי בעד. מכיוון שכולנו פה במטרה לחיות בריא ולרדת במשקל אני רוצה פה להאיר גם את הנושא החשוב – כאשר קר בחוץ אנחנו מעמיסים על הגוף יותר קלוריות. (כן,כן…זו עובדה)
ההמלצה שלי היא לפחות בשתייה החמה שלנו לדעת לבחור נכון.
ניקח לדוגמא מרקים. מרקים הם נהדרים אך אני ממליץ להימנע משקדי המרק או הקרוטונים שבאים איתם. יש בהם לרוב הרבה יותר קלוריות מהמרק עצמו (איך אמרו בפרסומת?? "לפעמים המרק הוא רק תירוץ.." 🙂
וגם שתייה חמה היא מצויינת אך עדיף לבחור בחליטות וסוגי תה ללא קפאין.
בתי קפה מציעים מגוון רחב של משקאות טעימים, מסחלב ועד שוקו חם עם חצי חבילת שוקולד ממוסת בפנים.. ואין בעיה להתפנק מידי פעם.
אבל דעו שזה לא שווה לכוס תה פשוטה לא מבחינה קלורית ולא מבחינת ערך תזונתי.
מאחל לנו סתיו עם הרבה מודעות ובחירות נכונות.

הטיפ של ריקו : לא לשכוח פעילות גופנית . הסתיו זה הזמן להתחיל

מה מחמם יותר את הגוף מפעילות גופנית?
ואם טרם התחלתם פעילות ספורטיבית – זה בדיוק הזמן לנצל את מזג האויר הנעים שמאפשר לנו להכנס בקלילות יחסית לעניין.
ממליץ בחום להניח את נעלי הספורט ליד דלת הבית וצאו ל- 5-10 ד' הליכה יום יום.
ככל שתתמידו כך זמן ההליכה ילך ויתארך והרי לכם פעילות ספורטיבית שמניעה את הגוף, מחזקת את העצמות והמפרקים ותורמת למצב רוח מצויין ומעלה את צריכת האנרגיה.
(גם תרדו מהר יותר במשקל וגם מצב הרוח שלעיתים ירוד בגלל המזג אוויר האפרורי יעלה פלאים)

הסתיו גם מציין את בוא השגרה שמאפשרת לנו להכנס לתוך תהליך ירידה במשקל ללא הפרעות והסחות או חגים באופק.
זה הזמן להכנס למסגרת מסודרת של אכילה , פעילות גופנית ,תכנון זמנים של אכילה . בואו נרתום את הסתיו והשגרה לטובתנו!

הטיפ של מיקה: השתמשו בתבלינים מחממים

העונה של הסתיו מאופיינת בהתחלה של מחלות שונות לכן אני מאוד ממליצה להכניס בהדרגה לתפריט היומי של המשפחה- מרקים, קדירות, דייסות ושתייה חמה
לבישול בעונה זו נשתמש בתבלינים מחממים כגון, קינמון, ג'ינג'ר, פלפל חריף, הל, ולשתייה בחליטות נשתמש בצמחים מחממים כגון, מרווה, מליסה, קורנית

מצרפת מתכון משפחתי לחליטת ג'ינג'ר לחום, נזלת, צמרמורות, כאבי גרון והצטננות:

כדאי לדעת שהחריפות של הג'ינג'ר מסייעת להרוג את החיידקים

• לוקחים אצבע ג'ינג'ר טרי ומגרדים על פומפייה

• שמים עם כוס מיים על סיר קטן ואש קטנה ומרתיחים

• מבשלים כ 5 דק' על אש קטנה

• מסננים במסננת דקה את השערות של הג'ינג'ר ושומרים את החליטה

• שמים כפית/כף חליטה בכוס עם מיים פושרים

• מוסיפים צמחים שאתם אוהבים או חליטת פירות, קינמון, מעט דבש ושותים כמה פעמים ביום לפי הצורך.

                      שיהיה סתיו מקסים וחמים:)

nutrition-autumn

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

נשנושי לילה מומלצים

כולנו מכירים את התופעה שאנחנו מקפידים על התזונה יפה מאוד במהלך היום..ואז מגיע הלילה והורס לנו את כל המאמצים..
אז מה עושים? במאמר הבא טיפים לשעות הלילה עם המלצות לנשנושי לילה בריאים

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן