קריאת תוויות מזון בסופרמרקט

תזונה נכונה מתחילה בקניות בסופרמרקט. בבחירות הנכונות אותן נכניס לעגלת הקניות. במאמר הבא טיפים כיצד לקרוא תוויות מזון בצורה נכונה ואיך לבחור אוכל בריא.

תזונה נכונה מתחילה בקניות בסופרמרקט. בבחירות הנכונות אותן נכניס לעגלת הקניות.
לנוכח השפע העצום שיש לנו במאה ה -21 , כאשר לכל מוצר יש עשרות תחליפים, לפעמים אנחנו מתבלבלים ונוטים להסתכל על צבע האריזה, הלוגו המבטיח ועל הכיתוב החיצוני הבולט "דל נתרן".."ללא כולסטרול" "מופחת סוכר" , "קמח מלא" ונותנים לכותרת השיווקית שהרבה פעמים מטעה וטריקית להחליט עבורנו.
דווקא ההבנה של קריאת תוויות , של רשימת הרכיבים ושאר האותיות הקטנות היא ההכוונה הטובה ביותר מה כדאי לנו להכניס לעגלה שלנו, ולגוף שלנו בסופו של דבר.

אז על מה כדאי לשים לב? צוות המנטורים שלנו התכנס שוב כדי לתת לנו את הטיפים הכי קלים שיהיה לנו קל ליישם כבר בקניות הבאות שלנו.

הטיפ של מישל: שימו לב לסדר של רשימת הרכיבים

"רשימת רכיבים תמיד רשומה בסדר יורד- מהרכיב שנמצא הכי הרבה במוצר עד לרכיב הכי זניח.
למה זה חשוב לדעת? כי אם אתם מתלבטים למשל בין 2 סוגי דגני בוקר..לא חשוב מה ההבטחה שתראו מחוץ לאריזה , אם בקורנלפקס אחד רכיב הסוכר נמצא במקום הראשון ובמתחרה שלו הסוכר נמצא במקום השלישי- ללא ספק בחרו בזה בו הסוכר נמצא כמה שיותר רחוק ממילה "רכיבים" . אותו הדבר לגבי לחם- גם אם מבטיחים על גב האריזה שהלחם הוא מ"קמח מלא"- אם ברשימת הרכיבים מופיע קודם כל "קמח לבן" ורק אח"כ  מצויין "קמח מלא" דעו שהלחם ברובו לחם מקמח לבן ושהקמח המלא זניח יותר ."

הטיפ של אלכס:רשימת רכיבים קצרה

" כלל אצבע שתמיד עובד וקל ליישום- בחרו תמיד במוצר בו רשימת הרכיבים קצרה במידת האפשר. ככל שרשימת הרכיבים ארוכה יותר, כך המוצר עבר יותר עיבודים, גלגולים, הוכנסו לו חומרי משמרים וכדומה.
קחו להמחשה מיץ תפוזים. כולנו יודעים שמיץ תפוזים סחוט טרי אמיתי ברשימת הרכיבים שלו צריך להיות מרכיב בודד – תפוזים. אבל אם ברכיבים יש רשימה ארוכה של עוד מוצרים -היו בטוחים שהתפוזים עברו המון גלגולים בדרך והמיץ כבר התרחק מאוד מלהיות "מיץ תפוזים סחוט טרי" גם אם זה מה שמובטח על הבקבוק  "

הטיפ של פטריק: תוקף קצר יותר

" מאוד פשוט לשים לב לתוקף המוצר. דעו שהמוצרים הכי פחות מעובדים התוקף שלהם קצר יותר. מוצרים עם תוקף ארוך יותר הוכנסו אליהם חומרים משמרים /מייצבים ושאר רכיבים פחות בריאים לרוב. אפשר להדגים את זה בצורה הכי פשוטה- עוגה ביתית שתכינו בבית תהיה טובה גג עד שבוע בטמפרטורת החדר. אז איך זה שבסופרמרקט יש עוגות מוכנות עם תוקף לשנה קדימה? התשובה- החומרים המשמרים השונים שהוכנסו אליהן. ומה המוצרים עם התוקף הכי קצר בכל חנות? פירות וירקות שצריך להחליף כל יומיים על המדפים. תוקף קצר יותר= בריא יותר:) קל לזכור וקל ליישם"

הטיפ של מיקה: פחות סוכר ופחות מלח

" כשבאים לקרוא את התווית, הרבה פעמים אנחנו נודדים עם העיניים לחפש כמה קלוריות יש במוצר מסויים לעומת המתחרה שלו. אני מציעה לשים את הפוקוס דווקא על כמויות הסוכר והמלח כי זה קריטי יותר מכמות הפחמימות כאשר אנחנו משווים בין 2 מוצרים זהים.
שימו לב שהסוכר יכול להיקרא בשמות שונים כמו "סירופ תירס", "גלוקוז" ..אבל מדובר בסוכר בסופו של דבר.
המלח נקרא בתווית "נתרן" וכדאי לדעת שכל מוצר בו יש מעל 200 מ"ל על 100 גרם מוצר זה כבר נחשב ללא מעט מלח.
אז אם נניח אנחנו מתלבטים בין 2 סוגי קטשופ- כי הילד מאוד ביקש שנקנה לו- מוצר שידוע ככזה עם די הרבה סוכר ודי הרבה מלח- אל תחפשו את הקלוריות אלא דווקא השוו את כמות הסוכר והנתרן ברכיבים שעל בקבוקי קטשופ שונים וזה יסייע לנו לבחור את הקטשופ שהוא ה"רע במיעוטו".:)  ."

הטיפ של ריקו: כמה שפחות שומן טראנס

" שומן טראנס הוא שומן רע שיכול לגרום לסתימת עורקים, למחלות לב ואף לסרטן. העניין הוא שהשומן הזה מסייע לתעשיית המזון כי הוא גורם לפריכיות עוגות ועוגיות ומשמש כחומר משמר בהרבה מוצרים. כשאתם מסתכלים על מוצר חפשו את המילים "שומן טראנס" או בשמו השני " שומן מוקשה חלקית" ונסו להכניס לעגלה רק מוצרים עם כמה שפחות השומן הרע הזה. ועדיף ללא שומן שכזה בכלל כמובן "

הטיפ של לולה : התוויות הכי בריאות במעברים ההיקפיים

" אני לא אתייחס לתווית עצמה אלא דווקא היכן ניתן למצוא את התויות הכי בריאות בכל סופר. התוויות הכי הכי טובות נמצאות במעברים ההיקפים בכל סופקמרקט. אלו שבצורת ח' מסביב לסופר.
במדפים ההיקפיים האלו נמצאים המוצרים הטריים שדורשים תחלופה כל יום- יומיים- פירות, ירקות, לחמים טריים, מוצרי חלב, עוף, בשר ודגים. שימו לב שבמעברים האמצעיים בכל סופר נמצאים המוצרים עם אורך המדף הכי ארוך (משומרים, חטיפים, ממתקים וכולי) . אז ככל שתשהו יותר זמן במעברים ההיקפיים ופחות באמצעיים אתם תראו שהעגלה מתמלאת במוצרים טריים עם פחות חומרי שימור. שיהיה לכם סיבוב סופר נעים 🙂 "

מאחלים לכולנו קנייה מושכלת ובחירות בריאות ומזינות , מששת המדריכים המופלאים שלנו וכל שאר צוות שרינקמי-אפ

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

מה עושים עם החשקים למתוק?

מחקרים מראים כי ההתמודדות הגורפת של רוב מי שמתמודד עם נושא המשקל היא החשקים למתוק (בעיקר בקרב נשים) אז מה עושים עם החשקים האלו וכיצד מתמודדים איתם כדי שלא יהרסו לנו את הדיאטה?

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן