צירופי מזון – מה כדאי לאכול עם מה?

צירופי מזון - מה כדאי לאכול עם מה? - אילו סוגי מזון כדאי לשלב זה עם זה בשביל עיכול תקין וירידה נכונה במשקל?
צירופי מזון - מה כדאי לאכול עם מה?

הנושא הבא של צירופי מזון הוא נושא שהגדרנו אותו כ"נושא למתקדמים".. הכוונה היא שזה נושא המיועד לאנשים שכבר יישמו את הבסיס של התזונה הנכונה- אנשים שכבר אוכלים מסודר, מקפידים על ארוחות ביניים ומרווחים של 3 שעות בין ארוחה לארוחה, בוחרים בחירות מזון טובות ובריאות ושותים מספיק מים.
ולמה ? כי קודם יש להטמיע את נקודות הבסיס לתזונה נכונה ובריאה לפני שעוברים לדבר על נושאים מתקדמים יותר, כמו הנושא שלפנינו.

למי זה מיועד?

המאמר הקצר הבא יכול לסייע מאוד לאנשים התקועים במשקל, אנשים שקצב הירידה שלהם איטי (בממוצע חצי קילו עד קילו לחודש) ולאנשים הסובלים מבעיות עיכול, גיהוקים, גזים ונפיחות.
הנושא לקוח מתורתה של ד"ר ג'וליאן מקית' וניסינו לתמצת עבורכם ספר שלם במאמר קצר בשביל הנוחות (ובשביל העצלנים שבינינו..:)

הרציונל שמאחורי תיאוריית צירופי המזון

רעיון הוא  כזה: אם אנחנו אוכלים מאכל מסויים  בצירוף נכון עם מאכלים אחרים,אנחנו יכולים  להגדיל את יכולת העיכול שלנו ואת היכולת לפרק את המזון באופן יעיל.
זה אומר שהגוף  לא נשאר עם מזון לא מעוכל, שהופך לכדורי שומן של רעלים וצלוליטיס.
ולהיפך- אם אנחנו אוכלים מזון שלא מסתדר טוב מחינת עיכול עם מזון אחר אז אנחנו פוגמים בעיכול וזה יכול ליצור בעיות שונות כולל נפיחות והשמנה.

צירופי מזון נכונים מאפשרים לגוף לשרוף שומנים ביעילות

ד"ר מקית מעידה כי : "בשנות עבודתי גיליתי שצירופי מזון נכונים הם אחת הדרכים היעילות ביותר לרדת במשקל ולשמור עליו"

אז במה וכיצד בעצם יכולים צירופים נכונים לסייע לגוף שלנו?
1.שריפת שומן באופן יעיל
2.ספיגה מרבית של חומרים מזינים,אנזימים וחלבונים
3.מניעת גיהוקים, נפיחות, גזים ובעיות עיכול
4.פיתרון ומניעה לרוב הבעיות הקשורות להשמנת יתר

אז איך זה בעצם עובד?

למאכלים שונים קצב עיכול שונה.
מאכלים מסויימים מתעכלים מהר יותר מאחרים, כמה מהם דורשים אנזימי עיכול שונים ואחרים דורשים תנאים שונים בקיבה כדי להיספג טוב.
לדוגמא: חלבונים זקוקים למיצי עיכל חומציים בשעה שפחמימות זקוקות למיצים בסיסיים לעיכול שלהן.

תורת צירופי המזון מחלקת בגדול את המזונות ל-4 קבוצות עיקריות:

קבוצה 1: חלבונים מהחי. (בשר, עוף, דגים,ממוצרי חלב, ביצים) חלבונים אלו מייצרים מיצים חומציים לצורך העיכול שלהם. הם מתעכלים לאט- זמן עיכול של כ-4 שעות.
קבוצה 2 : פחמימות. (כגון- לחם, פסטה, חיטה, דגני בוקר, דגנים למינהם, תפוח אדמה, בטטה,תירס, קמח, עוגיות וכו) הפחמימות מייצרות מיצים בסיסיים לצורך העיכול שלהם, ומתעכלות מהר יחסית -זמן עיכול של כ-2 שעות. וזקוקות לאנזימים שונים מאלה שהחלבונים זקוקים להם.
כך שאם נאכל מקבוצות 1 ו-2 ביחד האנזימים המתחרים ומיצי העיכול יילחמו וינטרלו זה את זה. העיכול יהיה פגום.
התוצאה היא שהמזון לא מתעכל כראוי ונרקב בקיבה, גורם לגזים, התנפחות, צרבת, כאבי בטן, ספיגה לא טובה, הפרעות עיכול וירידה באנרגיה-לכל הפחות.
קבוצה 3: ירקות  (כל הירקות ללא עמילן כולל שורשים,זרעים,געינים,צמחים,תבלינים ושמנים המופקים מגרעינים ואגוזים) קבוצה זו "נוחה" מאוד ויכולה להשתלב ללא בעיות עם קבוצה 1 או 2.
קבוצה 4: קטניות =חלבונים מהצומח (כגון אפונה,שעועית לסוגיה,חומוס,פול,תורמוס,עדשים) קבוצה זו יכולה להתעכל טוב עם קבוצה 2 ו-3.
קבוצה 5 :פירות. קבוצה זו עומדת בפני עצמה, ומחזיקה בשיא העיכול המהיר ביותר (לעיתים רק כחצי שעה עד לעיכול הפרי). הפירות זקוקים לאנזימים שונים לגמרי מכל הקבוצות שלמעלה ולכן מומלץ לאכול אותה בפני עצמה על בטן ריקה.

פתרונות לצירופים נכונים ועיכול מיטבי:
  • לא מומלץ לאכול קבוצה 1 (חלבונים מהחי) עם קבוצה 2(פחמימות) באותה ארוחה.
  • קבוצה 3 (ירקות) יכולה להיאכל עם קבוצות 1 ,2 ו-4.
  • קבוצה 4 (קטניות) יכולה להיאכל עם קבוצה 2 ו-3.
  • קבוצה 5 (פירות) צריכה תמיד להיאכל לבד,לפחות בהפרש של 30 דק מקבוצות המזון האחרות. הכי טוב לאכול פירות על קיבה ריקה,עדיף בבוקר וללא סוגי מזון נוספים.
  • רבים מאיתנו נוהגים לאכול פירות אחר ארוחה. אבל העיכול שלהם יכול להיפגע כי הם לא יכולים ללכת לשום מקום -הם "תקועים" מאחורי הארוחה ולכן לוקח להם להתעכל זמן רב בהרבה ממה שנדרש להם באופן טבעי, לכן במקרים רבים הם יתססו בקיבה ויגרמו לגזים.
  • אל תערבבו לעולם מלון עם פירות אחרים.המלונים מתעכלים הכי מהר מכל הפירות. לכן,אכלו אותם לבד או שתניחו להם.
  • חכו שעתיים בין אכילת פחמימות לאכילת חלבונים.
  •  חכו 3 שעות בין אכילת חלבונים לאכילת פחמימות.
הצעה ליישום:


נושא צירופי המזון הוא כנראה שונה ממה שניסיתם עד כה. אין במאמר הזה המלצה באופן גורף להפריד בין מזונות שונים בכל הארוחות אלא ללמוד את ההיגיון שעומד מאחורי הדברים וליישם כל אחד לפי מה שמתאים לו.
. כדאי גם לדעת שיש אנשים שרגישים יותר לצירפי מזון לא נכונים אשר יגרמו להם נפיחות וגזים  לעומת אנשים אחרים להם הנושא לא יפריע כלל.
אם החלטתם לקחת על עצמכם תפריט הבנוי לפי צירופי המזון, התחילו זאת בהדרגתיות.
בתור התחלה בחרו ארוחה אחת בה מתמקדים בהפרדה וצירופי מזון מתאימים ושאר הארוחות תמשיכו כרגיל.
להתאמה מלאה מומלץ להתייעץ עם מדריך התזונה האישי המלווה אתכם.
                                                                   בהצלחה!

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו? – לרוב, כשאנחנו מתחילים תהליך של ירידה במשקל ("דיאטה"), הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה מה אנחנו הולכים להפסיק לאכול, כמה אנחנו הולכים להפסיק לאכול ומתי אנחנו הולכים להפסיק לאכול.

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן