מי מפחד משומנים?

במאמר הבא נלמד כיצד שילוב שומנים (טובים) בתזונה היומיומית שלנו יכול דווקא לסייע לנו לשמור על תזונה בריאה יותר , גוף חטוב יותר ודיאטה מאוזנת יותר.

הרבה פעמים בתהליכי דיאטה, כשאנחנו מעונינים לרדת במשקל אנו נמנעים מלהכניס לתפריט היומי שלנו מאכלים אשר נחשבים לשומנים.

הפחתת מאכלים עם שומן הטראנס והרווי, כמו קצפות או מאכלים מטוגנים יכולה רק להועיל (הפחתת השומנים הרעים). אך הבעיה היא שהרבה פעמים אנחנו גם מפחדים לשלב בתזונה שלנו מאכלים מקבוצת השומנים (הטובים) רק כדי להימנע מקלוריות מיותרות. הצעד הזה הוא דווקא שגוי ובמאמר הקצר הבא נעשה סדר בנושא.

נסביר כיצד השומנם הטובים מסייעים לנו לגוף בכלל, ובירידה במשקל בפרט, ונבין אילו שומנים טובים כן כדאי לנו לשלב בתזונה היומיומית שלנו.

נתחיל מהסוף- שומנים הם טובים לנו! במה הם מסייעים?

בניגוד למה שחשבו פעם , שומנים הם חיוניים לגופנו ולתפקודו ולכן כדאי לצרוך אותם באופן קבוע תוך הקפדה על כמויות מתאימות.
השומנים הטובים יכולים לתרום לבריאותינו במגוון דרכים, כגון:

  • הפחתת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב בגופנו.
  • הפחתת רמות הטריגליצרידים בדם.
  •  סיוע בהפחתת לחץ הדם.
  •  הגנה מפני מחלות לב וכלי דם
  • בניית תאי המוח, העיניים והעצבים.
  •  שיפור התפקודים השכליים.
  • סיוע בשמירה על אלסטיות העור (חשוב במיוחד בזמן הירידה במשקל!…)

באילו מאכלים יש שומנים טובים?

אפשר למצוא שומנים טובים במאכלים הבאים-
בדגים (טריים או מקופסות שימורים), אבוקדו, אגוזים, שקדים, זרעים  וגרעינים למיניהם כמו שומשום (טחינה מלאה) אשר מכילים חומצות שומן חיוניות כגון אומגה 3. רשימה מלאה יותר מופיעה בפסקה הבאה כולל הכמויות הרצויות.
מומלץ לבחור שמן מכבישה קרה בלבד, שלא התחמצן במהלך הכנתו כגון- שמן זית, שמן אבוקדו, שמן קוקוס, שמן זרעי ענבים.
הוסיפו את השמנים לתבשילים, לסלטים, ואפילו טגנו איתם, שמן איכותי יהיה טוב יותר בטיגון מאשר שמן שמלכתחילה הנו לא איכותי ומזיק לבריאות.
מומלץ לבשל את השמנים בטמפרטורה נמוכה, ולהימנע מטיגון בשמן עמוק.

מהי "מנת שומן"?

מכיוון שגם במאכלים בריאים יש לשים לב לכמויות אפשר להיעזר בשרשימה הבאה כדי להבין אילו כמויות נחשבות ל"מנה" (כ-45 קלוריות למנה):

שמן זית- 1 כפית
זיתים- 7 יחידות
זרעי פשתן -כף
קוקוס – 2 כפות
חלב קוקוס – 1 כף
פסטו -כף
ממרח עגבניות -1 כף
טחינה גולמית- 1 כף
אבוקדו -1/4 יחידה
מיונז- 1 כפית
מיוקל- 1 כף
חמאה- 1 כפית
חמאת בוטנים- 1 כף
שמנת חמוצה %15- 1 כף
שקדים- 7 יחידות
פקאנים- 4 יחידות
בוטנים -7 יחידות
גרעיני חמניה – 1 כף
גרעיני דלעת – 1 כף
פיסטוק – 10 יחידות
קשיו – 4 יחידות
אגוזי מלך- 4 יחידות
מקדמיה – 3 יחידות
צנוברים – 1 כף

תרומת השומנים לתהליכי דיאטה

השומנים תורמים לתחושת השובע ולאורך זמן ומפחיתים את תחושת הרעב, גם בגלל השומן עצמו וגם בגלל סיבים תזונתיים במיוחד אם מדובר באבוקדו ואגוזים לדוגמא. בנוסף- הם מסייעים גם להתליכי עיכול תקין שגם הוא חשוב ביותר בהקשרי דיאטה.
שומנים טובים בשילוב של הפחתה בפחמימות וסוכרים יתרמו לירידה במשקל,שכן הם עוזרים לאזן את רמות האינסולין שהינו הורמון אנאבולי, מעלים את קצב חילוף החומרים ושריפת הקלוריות.
כמובן שרצוי לאכול במתינות ולא להגזים בשום מזון גם אם הוא בריא .

 

אז בפעם הבאה שנכין ארוחה מזינה- אין צורך יותר לפחד להוסיף שומנים טובים.
הם יעשו רק טוב אם נשתמש בהם בכמויות סבירות . לבריאות!

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

BMR-לרדת מהר יותר במשקל

BMR-לרדת מהר יותר במשקל

BMR -לרדת מהר יותר במשקל – רובנו כששומעים את המילה דיאטה או חושבים על להתחיל דיאטה חושבים על צמצום. צמצום הארוחות,צמצום הקלוריות וכו..

קרא עוד»
כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו? – לרוב, כשאנחנו מתחילים תהליך של ירידה במשקל ("דיאטה"), הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה מה אנחנו הולכים להפסיק לאכול, כמה אנחנו הולכים להפסיק לאכול ומתי אנחנו הולכים להפסיק לאכול.

קרא עוד»

נשנושי לילה מומלצים

כולנו מכירים את התופעה שאנחנו מקפידים על התזונה יפה מאוד במהלך היום..ואז מגיע הלילה והורס לנו את כל המאמצים..
אז מה עושים? במאמר הבא טיפים לשעות הלילה עם המלצות לנשנושי לילה בריאים

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2020כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן