כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו? - לרוב, כשאנחנו מתחילים תהליך של ירידה במשקל ("דיאטה"), הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה מה אנחנו הולכים להפסיק לאכול, כמה אנחנו הולכים להפסיק לאכול ומתי אנחנו הולכים להפסיק לאכול.
כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

הדבר היחיד שאנחנו משנים/עובדים עליו זה האוכל. צמצום האוכל.

אנחנו כמובן יוצאים מנקודת הנחה שעלינו במשקל בגלל "שהתחזרנו" ולכן נרד במשקל אם נעשה בדיוק את ההפך.

ההנחה שלמעשה רק  חלקית היא  נכונה.

אנחנו שוכחים שהסיבה שבגללה "התחזרנו" ועלינו במשקל היא תרבות אכילה לא נכונה.

תרבות אכילה הכוללת גם דפוסי אכילה לא נכונים והתנהגויות לא נכונות סביב האוכל ועם האוכל.

איך אנחנו אוכלים?

אם נשנה רק את הרגלי האכילה-צורת האכילה עצמה ולא נשנה דבר מסביב-כבר נרד במשקל.

אם נשנה את תוכן התפריט ולא את הרגלי האכילה-כמובן שנרד במשקל-אבל לא כמו שרצינו,

ורוב הסיכויים שגם נעלה בחזרה ברגע שדפוסי האכילה הישנים ישתלטו עלינו.

תארו לכם שילוב של השניים? גם תוכן תפריט נכון וגם הרגלים חדשים ובריאים שיספקו לנו מסגרת,יאתגרו אותנו בדרך למטרה הנכספת ויעזרו לנו (ואפילו מאוד) להשיל קילוגרמים ביעילות ולשמור על התוצאה לאורך זמן?

ריכזנו לכם כאן מספר הרגלים חדשים ואת היתרונות של כל אחד ואחד מהם ואפילו הצעת יישום הדרגתית וכיפית.

הרגל מס 1: לא להתמלא בארוחות.(לאכול 80% מנפח הקיבה)

מכירים את זה שאנחנו אוכלים ואוכלים ואז מגיע השלב שאנחנו מרגישים "שהתפוצצנו" ואין לנו מקום לאוויר? זהו השלב שבו אנחנו מחפשים את כפתור המכנסיים על מנת לפתוח אותם מעט כדי לנשום..

נשמע מוכר?

טוב, אז חדשות טובות! זה ממש לא באשמתכם. הקיבה נותנת פקודה למוח על שובע רק 15 דק אחרי שהיא מלאה. ואז ישנם 15 דק שלמות! שבהם אתם ממשיכים לאכול מבלי להרגיש שהקיבה כבר מלאה.

מתי אתם מרגישים זאת? כשכבר התפוצצתם..

ואז-נוצרות 2 בעיות.

1.הקיבה היא שריר-כמו בלון וכל ארוחה וארוחה אנחנו מרחיבים אותה מחדש-ובארוחה הבאה נצטרך לצרוך יותר על מנת למלא אותה..

2. נוצר "אפקט הבלנדר" מכירים? כשאנו רוצים לטחון לעצמנו פירות בבלנדר אנו חותכים את הפירות לחתיכות יחסית קטנות,מניחים לא יותר מחצי מיכל, וטוחנים.

מה קורה כשאנו ממלאים בחתיכות גסות את הבלנדר עד הסוף? הוא לא יעבוד. הפירות לא ייטחנו.

בקיבה שלנו קורה אותו הדבר בדיוק!

כאשר הקיבה מלאה עד אפס מקום לגוף מאוד קשה לפרק בצורה כזאת את המזון ולכן רובו ייאגר ברקמות השומן שלנו.

וברור לכולנו שמצב זה אינו  תורם לירידה במשקל. ממש לא! להפך.

אז איך אוכלים רק 80% מנפח הקיבה בכל פעם? פשוט מאוד. אוכלים עד הנקודה שבה אנחנו כבר לא רעבים.

ממתינים רבע שעה(את הזמן שלוקח לקיבה לאותת למוח על שובע)

אם עדיין רעבים כמובן שניתן לאכול עוד.

אך ברוב מהמקרים נרגיש שבעים וטוב לנו.

הרגל מס 2: לא להגיע רעבים לארוחה.

הרעב הוא האוייב מספר אחת שלנו. וזאת מכמה סיבות.

1.תהליך קבלת ההחלטות שלנו נפגע. (תחשבו, מה קורה לתינוק כשהוא רעב? צווח מעמקי נשמתו), אדם בוגר לא יצווח, אך לא ייבחר נכון את תוכן הארוחה. אנחנו באוטומט נפנה ל"חולשות "שלנו . הבצקים או הג'אנק הזמין והמהיר. ואם כבר נחליט לאכול אוכל מבושל הכמות תהיה כפולה ומכופלת.

2.הגוף שורף יותר שומנים כשהוא מרגיש בטוח. ומתי הוא מרגיש בטוח?-כשאנו מספקים לו מזון כל זמן קצוב-כל 3 שעות.

תחושת הרעב של הגוף זה איתות של הגוף על "מצב חירום" ולכן הוא יאט את קצב חילוף החומרים שלו/שריפת השומנים שלו.

בדיוק כמו שהנורה של הדלק נדלקת ברכב. עדיף לתדלק לפני נכון?

הרגל מס 3: לאכול לאט!

אכילה איטית גורמת לתחושת שובע מהירה יותר.

מחקרים מראים שאם 2 אנשים אוכלים את אותה הכמות בדיוק אך הראשון אוכל מהר והשני לאט,זה שאכל מהר יותר ישמין יותר מהארוחה מאשר זה שאכל לאט.

מדוע? תהליך העיכול מתחיל כבר בלשון. הלשון,השיניים,החך צינור הושט כולם משתתפים בתהליך העיכול. אך בעת אכילה מהירה אנחנו בולעים את המזון ולא נותנים למזון לעבור עיכול נכון ומלא.

הרגל מס 4: לשתות 2 כוסות מים 20 דק לפני ארוחה.

זה מווסת את כמות האוכל שנאכל ותורם לתחושת השובע.

הרגל מס 5: אל תעמיסו הרבה אוכל על הצלחת.

 רובנו אוכלים עם העיניים ואת רובנו לימדו שלא משאירים אוכל על הצלחת-ולכן אנחנו תמיד שמים הרבה אוכל ולרוב נסיים אותו גם אם שבענו הרבה לפני.

מומלץ להשתמש בצלחת קטנה יותר ככה גם אם נמלא אותה הכמות תהיה קטנה בהרבה.

מקסימום אם עדיין רעבים תמיד ניתן להוסיף עוד.

הרגל מס 6: להתחיל לאכול מהסלט.

הסלט מלא בסיביים תזונתיים המסייעים בתחושת השובע כמו גם משפרים את הפעילות העיכולית.

מעבר לזה,התחלת הארוחה במנה ראשונה מלמדת אותנו הרבה על איפוק,שליטה ודחיית סיפוקים שיעזרו לכם הרבה בהמשך התהליך שלכם.

הרגל מס 7: צחצוח שיניים לאחר הארוחה

כאשר הדבר מתאפשר והינכם סועדים את הארוחה בביתכם,הקפידו לצחצח שיניים מיד לאחר הארוחה. מוחנו התרגל לכך שהצחצוח מאותת על "סוף החגיגה" ולכן ייגמול לכם מצידו בהפחתת הכמיהה ל"עוד"..

המלצה ליישום: בחרו 2 הרגלים בלבד והתחילו להתאמן עליהם בארוחה אחת בלבד.(מומלץ בארוחה שהכי קלה ליישום)

כשאותם הרגלים יהפכו לטבע שני ביחרו הרגל נוסף לאימון וכן הלאה.

אז אילו הרגלים טובים אתם בוחרים לאמץ?..

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

מה עושים עם החשקים למתוק?

מחקרים מראים כי ההתמודדות הגורפת של רוב מי שמתמודד עם נושא המשקל היא החשקים למתוק (בעיקר בקרב נשים) אז מה עושים עם החשקים האלו וכיצד מתמודדים איתם כדי שלא יהרסו לנו את הדיאטה?

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן