חשיבות שתיית מים לירידה במשקל

חשיבות שתיית מים לירידה במשקל - תמיד מדברים על חשיבות שתיית מים..אבל למה בעצם המים מסייעים ולמה הם כל כך חשובים?
חשיבות שתיית מים לירידה במשקל

למים בגופנו תפקידים רבים כמו למשל-עזרה לעיכול ולספיגה של אוכל, ויסות טמפרטורת הגוף ומחזור הדם, נשיאת חומרי המזון והחמצן לתאים, סילוק רעלים וחומרי פסולת, ריפוד המפרקים, הגנה מחבלות על רקמות ואיברים כמו חוט השדרה והמוח ועוד.

די בחוסר זמני של שניים-שלושה אחוזים מכמות המים שבגופנו כדי שיהיו לנו תופעות כמו בעיות בזיכרון לטווח קצר וקושי בביצוע פעולות מתמטיות פשוטות!

למים חשיבות עצומה לבריאותנו, אבל בתחום הטיפול בהשמנה, הם נחשבים לשיקוי פלא של ממש!

איך שתיית מים עוזרת לירידה במשקל?

1. במים אין קלוריות, שומן, כולסטרול ומלח ולכן ניתן לצרוך אותם כמעט ללא הגבלה. למרבה השמחה מתברר ששתיית מים מדכאת את התיאבון באופן טבעי ומעניקה תחושת שובע, גם אם זמנית. מחקר שנערך באוניברסיטת וושינגטון הראה ששתיית כוס מים אחת העלימה תחושת רעב אצל 98 אחוז מהאנשים שהיו בדיאטה.

2. התהליך הביו-כימי של פירוק שומנים מחייב מים. תא שנמצא בהידרציה טובה (רווי במים) יפרק ביתר קלות את השומן שבתוכו, ואילו תא מיובש יאגור את השומן. כלומר, המים חיוניים לתהליך פירוק השומנים בתא!

3. די בחוסר מים קטן (סדר גודל של שני אחוזים) כדי לגרום לירידה בקצב חילוף החומרים בשלושה אחוזים.

4. כדי לרדת במשקל אנחנו צריכים גם לאבד נוזלים. הבעיה היא שאם איננו מספקים לגוף מים בכמות מספקת, הוא נוטה לשמר את המים ואינו מפריש אותם. דווקא אספקה רבה של מים מבטלת את מנגנון ההגנה הזה ומאפשרת לגוף "לוותר" על המים.

5.הכלית שלנו לא יכולות לפעול ביעילות גבוהה כשאין בגוף די מים.במקרה כזה חלק מהעומס שלהן מועבר לכבד. אחד מתפקידיו של הכבד הוא להפוך שומן אגור לאנרגיה שימושית לגוף. אבל אם הכבד נדרש לעשות חלק מהפעילות של הכליות, הוא אינו יכול לפעול בניצול גבוה ולכן פחות שומן מפורק.

6. הגוף נזקק למים כדי לדלל את רמת המליחות שלו. מליחות גבוהה גורמת לגוף לשמור על המים כדי שריכוז המלחים לא ישתנה. שתיית מים רבה שוטפת את המלחים והגוף אינו נזקק למים רבים על מנת לשמור על ריכוז מלחים תקין.

7. מים חשובים למנוע את תופעת העור העודף המידלדל לאחר ירידה במשקל. בתהליך התכווצות תאי השומן בזמן הרזיה הם מוצפים במים וכך העור נשאר גמיש ובריא.

8. במהלך פירוק השומנים נוצרים חומרי פסולת והמים עוזרים לשטוף אותם מהגוף.

9. ובונוס אחרון מיוחד למיטיבי שתייה- שתיית מים קרים מחייבת את הגוף לחמם אותם לטמפרטורה שלו (37 מעלות ). חישוב פשוט מראה ששתיית שני ליטר של מים קרים (בטמפרטורה של עשר מעלות) מדי יום, מביאה לאובדן של עד ארבעה קילו בשנה. שווה,הא?

אז לרוויה!

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן