שתיית מים וירידה במשקל

איך לעבור את סוף השבוע בשלום בלי להרוס לעצמנו את הדיאטה?

למים בגופנו תפקידים רבים כמו למשל-עזרה לעיכול ולספיגה של אוכל, ויסות טמפרטורת הגוף ומחזור הדם, נשיאת חומרי המזון והחמצן לתאים, סילוק רעלים וחומרי פסולת, ריפוד המפרקים, הגנה מחבלות על רקמות ואיברים כמו חוט השדרה והמוח ועוד.

די בחוסר זמני של שניים-שלושה אחוזים מכמות המים שבגופנו כדי שיהיו לנו תופעות כמו בעיות בזיכרון לטווח קצר וקושי בביצוע פעולות מתמטיות פשוטות!

למים חשיבות עצומה לבריאותנו, אבל בתחום הטיפול בהשמנה, הם נחשבים לשיקוי פלא של ממש!

איך שתיית מים עוזרת לירידה במשקל?

  • במים אין קלוריות, שומן, כולסטרול ומלח ולכן ניתן לצרוך אותם כמעט ללא הגבלה. למרבה השמחה מתברר ששתיית מים מדכאת את התיאבון באופן טבעי ומעניקה תחושת שובע, גם אם זמנית. מחקר שנערך באוניברסיטת וושינגטון הראה ששתיית כוס מים אחת העלימה תחושת רעב אצל 98 אחוז מהאנשים שהיו בדיאטה.
  • התהליך הביו-כימי של פירוק שומנים מחייב מים. תא שנמצא בהידרציה טובה (רווי במים) יפרק ביתר קלות את השומן שבתוכו, ואילו תא מיובש יאגור את השומן. כלומר, המים חיוניים לתהליך פירוק השומנים בתא!
  • די בחוסר מים קטן (סדר גודל של שני אחוזים) כדי לגרום לירידה בקצב חילוף החומרים בשלושה אחוזים.
  • כדי לרדת במשקל אנחנו צריכים גם לאבד נוזלים. הבעיה היא שאם איננו מספקים לגוף מים בכמות מספקת, הוא נוטה לשמר את המים ואינו מפריש אותם. דווקא אספקה רבה של מים מבטלת את מנגנון ההגנה הזה ומאפשרת לגוף "לוותר" על המים.
  • הכליות שלנו לא יכולות לפעול ביעילות גבוהה כשאין בגוף די מים. במקרה כזה חלק מהעומס שלהן מועבר לכבד. אחד מתפקידיו של הכבד הוא להפוך שומן אגור לאנרגיה שימושית לגוף. אבל אם הכבד נדרש לעשות חלק מהפעילות של הכליות, הוא אינו יכול לפעול בניצול גבוה ולכן פחות שומן מפורק.
  • הגוף נזקק למים כדי לדלל את רמת המליחות שלו. מליחות גבוהה גורמת לגוף לשמור על המים כדי שריכוז המלחים לא ישתנה. שתיית מים רבה שוטפת את המלחים והגוף אינו נזקק למים רבים על מנת לשמור על ריכוז מלחים תקין.
  • מים חשובים למנוע את תופעת העור העודף המידלדל לאחר ירידה במשקל. בתהליך התכווצות תאי השומן בזמן הרזיה הם מוצפים במים וכך העור נשאר גמיש ובריא.
  • במהלך פירוק השומנים נוצרים חומרי פסולת והמים עוזרים לשטוף אותם מהגוף.
  • ובונוס אחרון מיוחד למיטיבי שתייה- שתיית מים קרים מחייבת את הגוף לחמם אותם לטמפרטורה שלו (37 מעלות ) חישוב פשוט מראה ששתיית שני ליטר של מים קרים (בטמפרטורה של עשר מעלות) מדי יום, מביאה לאובדן של עד ארבעה קילו בשנה. שווה,הא?

אז לרוויה!

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות