תזונה בגיל הזהב

תזונה בגיל הזהב - בכל גיל מתקיימים שינויים בגופנו, היכולים להשפיע על תפקוד הגוף, רמות האנרגיה, היכולת הקוגניטיבית והסיכונים למחלות.
תזונה בגיל הזהב

למשל, ככל שגופנו מתבגר, נפחה של רקמת השומן נוטה לעלות, ואילו נפח השרירים – יורד. עקב כך, בגיל המבוגר זקוק גופנו לכמות קלוריות ואנרגיה נמוכה יחסית. שינויים אלו, יחד עם הסיכון המוגבר לתחלואה, מצריכים התנהגות תזונתית שונה. אם נדע להתאים את הרגלי התזונה שלנו בצורה נכונה, נוכל לסייע לגופנו להגיע לבריאות אופטימלית – על אף שינויי הגיל.

צריכת אנרגיה

כאמור, עם הגיל פוחתת כמות הקלוריות שגופנו נזקק לה, והדבר מתבטא, בין השאר, בתחושת שובע מהירה יותר. עם זאת, חשוב להדגיש כי הדרישה לוויטמינים ומינרלים נשארת גבוהה ולכן – אולי יותר מבכל גיל אחר – קיימת חשיבות רבה לאספקתו של מזון איכותי ככל הניתן, העשיר במרכיבי תזונה חיוניים.

רגע,סגרתי את הגז במטבח?

 לצערנו, עם הגיל נוטים התפקודים הקוגניטיביים השונים – ובראשם הזיכרון – להיפגע. כיום, יודעים אנו כי ישנם גורמים רבים היכולים להשפיע על הזיכרון והתפקודים השכליים. למשל, נמצא כי מחסור בוויטמינים מסוימים, כדוגמת: חומצה פולית וויטמין B12 – כמו גם ירידה ברמתו של מינרל הברזל ואנמיה נלווית, עלול להתבטא בפגיעה בתפקוד השכלי. בנוסף, גם עודף ברדיקלים חופשיים, מחסור בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3, דיכאון וסטרס עלולים להחמיר את הבעיה. אכילה מאוזנת של מאכלים מגוונים, בעלי ערך תזונתי גבוה, עם תגבור של תבלינים מהצומח ועשבי תיבול כגון: מרווה, רוזמרין, כורכום ופירות יער נמצאו מועילים ומשפרים את הזיכרון. ומילת הקסם – גם במקרה זה – היא התמדה.

תרופות ותזונה

ישנן קבוצות רבות של תרופות אשר נטילתן באופן כרוני ולאורך זמן עלולה לגרום למחסורים במרכיבי תזונה חיוניים, כדוגמת: ויטמינים. למשל, תרופות מסוימות לטיפול בסוכרת עלולות לגרום למחסור בחומצה פולית וויטמין B12, ובמינרלים סידן, אשלגן, ואבץ. מעבר לכך ישנן תרופות הגורמות לשינוי הטעם בפה ולחוסר תאבון המתבטא באכילה מועטה, הגוררת בעקבותיה, לא פעם, מחסורים של ויטמינים ומינרלים בגופנו. על מנת להימנע ממחסורים אלה כדאי לשקול צריכה יומיומית של מולטי ויטמין ובנוסף, להתייעץ עם הרופא באופן תקופתי באשר לסוג התרופות המומלץ לכם ומינונן.

מחסורים ספציפיים

 בגיל המבוגר קיימים רכיבי תזונה הדורשים תשומת לב מיוחדת, כדוגמת: ויטמין די וסידן אשר מחסורים בהם שכיחים בגיל מבוגר, ונמצאו קשורים לנפילות ושברים. בנוסף, נמצא במחקרים כי צריכה של 3 תרופות ומעלה ביום – בלא קשר לסוג התרופה ומטרתה עלולה לגרום למחסור בויטמינים כגון: B6K,  וחומצה פולית. בנוסף, במחקרי תזונה ארציים שערך משרד הבריאות נמצא כי אנשים מגיל 65 ומעלה מקפידים פחות על קיומם של הרגלי תזונה נכונה – דבר המגביר אף הוא את הסיכון להיווצרות מחסורים תזונתיים. על מנת להימנע ממחסורים אלו יש להקפיד לצרוך מזון מגוון, המכיל, בין השאר, מוצרי חלב, דגנים מלאים, בשר, קטניות, ירקות ופירות.

לסיכום-בגיל החוכמה והניסיון, בגיל מכובד וחשוב שכזה יש לשמור על עצמנו עם תזונה מתאימה ונכונה ולדאוג להשלים את החוסרים בויטמינים מתאימים.

עד 120.

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

BMR-לרדת מהר יותר במשקל

BMR-לרדת מהר יותר במשקל

BMR -לרדת מהר יותר במשקל – רובנו כששומעים את המילה דיאטה או חושבים על להתחיל דיאטה חושבים על צמצום. צמצום הארוחות,צמצום הקלוריות וכו..

קרא עוד»
כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו? – לרוב, כשאנחנו מתחילים תהליך של ירידה במשקל ("דיאטה"), הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה מה אנחנו הולכים להפסיק לאכול, כמה אנחנו הולכים להפסיק לאכול ומתי אנחנו הולכים להפסיק לאכול.

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן