ראש השנה – טיפים לדיאטה נכונה

ראש השנה - ומה על הדיאטה? הכנו לכם טיפים במיוחד עבור ראש השנה זה הזמן להחלטות חדשות לשנה הקרובה..
טיפים לדיאטה נכונה בראש השנה

תקופה לאחל לעצמנו איחולים, ולסמן מטרות..וגם תקופה עם הרבה ארוחות משפחתיות ושפע של אוכל..אז מה עושים?
קודם כל נרגעים. הכל בסדר. חג וארוחה משפחתית הם לא אויבי הדיאטה ואפשר בהחלט גם להינות, להתפנק ממטעמי החג וגם לשמור על הגזרה.

בתור התחלה כדאי לתת לעצמנו קצת "מרווח נשימה" ולהחליט מראש שאנחנו לא מחפשים "שלמות" של תזונה בריאה בחגים, ובהחלט אפשר להסתפק בכמה כללי יסוד:

1. מרווחים.

גם בחג, ובעיקר לפני ארוחות גדולות כדאי מאוד להקפיד על מרווחי אכילה של 3 שעות.
זה גם יעזור לנו להגביר את חילוף החומרים הטבעי של הגוף, וגם ימנע מאיתנו "להתנפל" על שולחן החג מרעב.

2. מים.

מומלץ לדאוג בכל תקופת החג לשתות 8-10 כוסות מים. המים עוזרים בניקוי הגוף וממתנים את כמויות האוכל שנצרוך.

3. אכלו לאט.

אכילה איטית תסייע לנו לעצור בזמן לפני ש"הבטן מתפוצצת".. אכילה איטית מאוד מסייעת בצמצום כמויות האוכל בצורה טבעית וקלה.
בחרו אדם משולחן החג שידוע כ"אכלן איטי" ונסו לחקות את קצב אכילתו..

4. קינוח במידה.

שולחן החג עמוס כל טוב ולרוב גם לא חוסכים בקינוחים. מכיוון שתזונה נכונה היא לא "בית סוהר" חשוב בשביל הנשמה להתפנק ולאפשר לעצמנו להינות.
בחרו פינוק אחד בגודל סביר..תתענגו עליו ואיכלו לאט. זה יעצים את תחושת השליטה שלכם ומצד שני גם לא יפגע בדיאטה בגלל הכמות המדודה.

ארבעת הנקודות האלו יעזרו לנו לצלוח ממש בקלות את החג.

וזיכרו- אין צורך לנסות לרדת במשקל בתקופת החג. גם שמירה על המשקל נחשבת למטרה מצויינת בתקופת החגים!

דוגמא לתפריט לערב החג: **

ארוחת בוקר: 2 פרוסת לחם מלא + גבינה לבנה/קוטג'/ביצה +ירקות
ארוחת ביניים:   1-2 פירות
ארוחת צהריים (קלה) : סלט ירקות/ ירקות מבושלים+ ביצה /טונה +פרוסת לחם מלא
ארוחת ביניים:  יוגורט +פרי /שתיה חמה + 2 תמרים ו-5 שקדים
כשעה לפני הארוחה הגדולה : פרי נוסף או קרטיב דיאט
ארוחת החג הנחגגת סביב שעה 20:00:
בבתים בהם נוהגים לאכול את "סימני החג"- מכל הברכות נטעם טעימה- פלח תפוח טבול בדבש, 1/4 רימון בשביל הברכה, 1 כוס יין יבש,סלק,1 קציצת דג ( גפילטע פיש) או דג חריף (חריימה)

בארוחה עצמה:

צלחת מרק ירקות
שוק עוף בדבש
תפו"א בינוני/כוס אורז
סלט ירוק או כל סלט ירקות חיים מכל סוג שהוא
קינוח אפשרי ברוח החג- תפוח אפוי בדבש וקינמון /כוס סלט פירות / שתיה חמה +פרוסת עוגת דבש

** חלופה טבעונית לטבעונים שבינינו:

בבוקר- ממרח טבעוני מעדשים, טחינה, חומוס, טופו, סויה, , חביתת חומוס.

בצהריים- קינואה, אורז, טופו.

בארוחה- במקום הדגים והבשר- תבשיל טופו ברוטב עגבניות, סלט קינואה/בורגול עם עדשים ובטטה ופשטידת ירקות.

שתהיה שנה מתוקה , עם התחלות חדשות והחלטות בריאות. שנה נהדרת heart

 

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן