תזונה בגיל 50 + - פתגם אמריקאי ידוע אומר: עד גיל 50 אנו הורסים את הבריאות בשביל הכסף, ומגיל 50 אנו נותנים את הכסף בשביל הבריאות...
תזונה בגיל 50 +

ואכן, חייבים להודות שיש יותר משמץ אמת באימרה זו, שכן לאחר גיל 50 עולה באופן משמעותי הסיכון לתופעות בריאות שונות, כגון: סוכרת, יתר לחץ דם, רמות שומנים גבוהות בדם – ואף שבץ והתקפי לב, על סיבוכיהם האפשריים וכמובן: ההוצאות הכספיות הנלוות להם. במילים אחרות – ככל שגילנו מתקדם – גופנו סלחן פחות ואת המחיר על הזנחתו הוא יגבה במישור הבריאותי.

ומה המשותף לכל הבעיות האלו? תזונה לקויה. ובהקשר זה, החדשות הטובות הן שבאמצעות אימוץ תזונה נכונה ומאוזנת והתמדה בה לאורך זמן, ניתן לצמצם באופן משמעותי את חומרתן של תופעות אלו – ולעיתים אף להעלימן (כמובן, שאסור להפסיק תרופות ללא יעוץ רפואי).

מה לעשות ? לעולם לא מאוחר בכדי לתקן. להלן כללים מנחים לתזונה נכונה בגיל 50+:

1.סדר . הקפידו לאכול ארוחות מסודרות ובשעות קבועות, שכן הרגל שכזה יסייע רבות באיזון רמות הסוכר ובשמירה על משקל גוף תקין.

2. מעט אוכל – הרבה פעמים. אכלו מספר רב של פעמים וכמות מועטה בכל פעם , ולא ארוחה אחת מלאה לכל היום. כך, תתנו לגופכם את האפשרות לעכל את המזון כהלכה ותימנעו מהפעלת עומס יתר עליו.
3. מים לרוויה. רצוי לשנות את הרגלי השתייה ולשתות מים , רק מים ובכמות מספקת (כ 2 ליטר ביום), שכן המים מנקים את הגוף ועוזרים לו לעבוד בצורה טובה יותר. קפה ותה אינם מומלצים, שכן הם מפריעים לספיגת חומרי תזונה חיוניים ובנוסף, עלולים להעלות את לחץ הדם.
4. העתיד ירוק. אכלו ירקות טריים כל יום , בסלט, או כפי שהם. ואנא – השתדלו שלא להוסיף רטבים ומיונז לסלט, שכן הם אינם מועילים לבריאותכם. העדיפו שמן זית ולימון.
5. לכו על זה. עשו פעילות גופנית מתונה בכל יום. הפעילות המומלצת ביותר היא הליכה.

6. דגים לגוף ולנפש. אכלו דגי ים פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע. הדגים מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 המועילות, בין השאר, למערכת הלב וכלי הדם, לבריאותנו הנפשית ולשיפור מראה העור, השיער והציפורניים.

7. תוספים כשצריך. במידת הצורך, ניתן לשלב בתזונה היומית צריכת תוספי תזונה (עדיף מחברות גדולות וידועות). בין התוספים הנפוצים ביותר בשימוש באוכלוסיית גילאי ה – 50 פלוס ניתן למנות את חומצות האומגה 3 שנזכרו קודם, מולטי ויטמין (להשלמת מחסורים אפשריים) וסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות העיכולית. מומלץ לעשות בדיקות דם מתאימות ולהתייעץ עם הגורם הרפואי המטפל בכם, בכדי לגבש החלטה אודות סוג התוסף הנדרש לכם.

8.פחות (משקל) שווה יותר. ירידה של 10 ק"ג לבעלי משקל עודף עשויה לשפר באופן דרמטי את המצב הבריאותי ולסייע באיזון תופעות שונות, כגון: יתר לחץ דם, סוכרת, רמות שומנים גבוהות ובעיות בברכיים ומפרקים. אין צורך להגיע למשקל שהיתם בגיל 20! שאפו להגיע למשקל סביר לגילכם, והחשוב ביותר – שמרו על המשקל לאחר הגיעכם אליו!
9. הטבע קורא לכם. תיהנו מהחיים – צאו לטייל בשדות, בפארקים ובאזורים פתוחים אחרים, כאשר הדבר מתאפשר לכם. כוחו המרפא של הטבע – והקשר ההדוק הקיים בין הגוף והנפש – יסייעו אף הם לשפר את מצב הבריאות.

10. לגעת בבריאות. עשו מדי פעם מסז' או שיאצו . מגע שכזה מסייע להרפות את גופנו ממתחים מיותרים שנצטברו בו, ויסייע לכם לתחזק אותו ולשמור עליו בצורה טובה.

זכרו – גופכם הוא מתנה יקרה מפז וחסרת תחליף ומחובתכם לשמור עליו.

רק בריאות.

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו?

כיצד קשורים הרגלי האכילה למשקלנו? – לרוב, כשאנחנו מתחילים תהליך של ירידה במשקל ("דיאטה"), הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה מה אנחנו הולכים להפסיק לאכול, כמה אנחנו הולכים להפסיק לאכול ומתי אנחנו הולכים להפסיק לאכול.

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2019כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן