מי מפחד לאכול פחמימות? הפחמימה נחשבת לעיתים קרובות לאויבת של הדיאטה. האם אכן כך? כל מה שחשוב לדעת על הפחמימות

הרבה פעמים בתהליכי דיאטה אנחנו מנסים להימנע בכל דרך מאכילת הפחמימות, מנסים לאמץ דיאטות נטולות פחמימות או לחלופין- אוכלים פחמימה, אבל עם רגשות מצפון כבדים ..
האם זה אכן צריך להיות כך? במאמר הבא ננפץ כמה מיתוסים בהקשר, וניתן טיפים לאכילת פחמימה בצורה שדווקא תעזור לנו להגיע ולשמור על המשקל הנחשק והבריאות.

אז קודם כל- מהי פחמימה?

פחמימה היא אחת מחמשת אבות המזון אותם הגוף צריך בשביל התנהלות תקינה ובריאות מקסימלית.
תפקיד הפחמימה הוא בעצם לספק מקור אנרגיה לגוף .

גוף ללא פחמימה יכול להשתוות לרכב ללא דלק.. יהיה קשה להזיז אותו ממקום למקום.

יחסי הציבור הרעים שקיבלה הפחמימה נובע מההבדלים בין סוגי פחמימות שונים.
במילים אחרות- פחמימות ריקות (רעות) אל מול פחמימות מורכבות (טובות) .

פחמימות "טובות " (פחמימות מורכבות)

מכיוון שמדובר בסוג של "דלק" לגוף, הפחמימה דווקא נצרכת לתפקוד תקין של הגוף ולכן אין מה לפחד ממנה או משילובה בתפריט היומי.

הפחמימות הטובות, הקרויות פחמימות מורכבות , הן בעצם "רב סוכרים" ,  אכילתן מביאה לשחרור איטי של סוכר. כלומר- גם נמנעות קפיצות של סוכר וגם הן מביאות לתחושת שובע לאורך זמן (שזה מה שאנחנו רוצים!)

דוגמאות לפחמימות הטובות שאותן מומלץ לאכול

הפחמימה הטובה נמצאת במזונות מלאים כמו למשל דגנים מלאים ומוצרים העשויים מהם, בקטניות ובפירות.
למשל- אורז מלא, פסטה מלאה, קמחים ולחמים מלאים, סוגי הקטניות השונים (עדשים,אפונה,גרגרי חומוס וכדומה) , פירות טריים ופירות יבשים.
*מומלץ לאכול פירות טריים או יבשים בשילוב אגוזי מלך או שקדים לאיזון שחרור הסוכר בדם.

פחמימות "רעות" (פחמימות פשוטות או ריקות)

הפחמימה הפחות טובה שבגללה יש לכל הפחמימות שם רע בעולמות הדיאטה היא הפחמימה הריקה.
מדובר בחד סוכרים או דו סוכרים המתפרקים מהר מאוד בגוף, מה שמביא לקפיצות ונפילות של רמת הסוכר בדם ולהרגשת שובע קצרה מאוד שלאחריה שוב חוזר הרעב (שאת זה אנחנו מאוד לא רוצים!)

דוגמאות לפחמימות הרעות שמהן מומלץ להימנע

הפחמימה הריקה שגורמת לקפיצות של סוכר והרגשת רעב מהירה נמצאת בקמחים וסוכרים לבנים ומה שעשוי מהם.
למשל- מאפים מקמח לבן, פסטות מקמח לבן, אורז לבן, ממתקים למינהם..

לסיכום

נושא הפחמימות הוא נושא רחב ועמוק. ניסינו במאמר הקצרצר לעשות סדר פשוט .
פחמימות הם חיוניות לגוף.
כדי לשמור על בריאות ומשקל גוף תקין כדאי לדעת לעשות את האבחנה בין פחמימות טובות העשויות מדגנים מלאים ,קטניות ופירות, לבין פחמימות פחות טובות העשויות מקמחים וסוכרים לבנים.

מקווים שעשינו סדר ובארוחה הבאה יהיה קל יותר לזהות אלו פחמימות מקדמות אותנו לכיוון המטרה שלנו, ואילו פחמימות פחות..:)

 

רוצים קצת יותר שליטה בחיים? הורידו את האפליקציה וקבלו מנטור תזונה צמוד

אוטוטו עולים לאוויר..ב- Apple טיפה לוקחים את הזמן :( אבל בקרוב גם האפליקציה לאייפון תהיה זמינה
shrinkme_admin

shrinkme_admin

השאר תגובה

אודות

אנחנו מודעים לכך ש"אודות החברה" אמור להיפתח בדרך כלל בנתונים על המוצרים או השירות.. על מתי החברה נוסדה..ואולי עוד כמה נתונים יבשים. אבל אנחנו חושבים שכדי להכיר אותנו הכי כדאי קודם כל לדעת עלינו פרט אחד חשוב: אנחנו אוהבים להסתכל על דברים בזווית ראייה שונה. כי רק ככה עולים הרעיונות היצירתיים ביותר.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

BMR-לרדת מהר יותר במשקל

BMR-לרדת מהר יותר במשקל

BMR -לרדת מהר יותר במשקל – רובנו כששומעים את המילה דיאטה או חושבים על להתחיל דיאטה חושבים על צמצום. צמצום הארוחות,צמצום הקלוריות וכו..

קרא עוד»

עקבו אחרינו

עשינו סרטון בייתי קטן עם מעט הומור כדי להסביר מה זה בענינו שרינקמי אפ

נגן וידאו

השאירו פרטים וקבלו טיפים מעולים לבריאות, דיאטה ותזונה נכונה ישירות למייל שלכם 😃

צעד חכם לתוכן איכותי

כל הזכויות2021כל הזכויות שמורות SHRINKMEAPP ©
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן