למה חשוב לאכול ארוחת בוקר?

הידעתם שרוב האנשים שמדלגים על ארוחת הבוקר מתקשים לרדת במשקל?

כאשר אנו קמים בבוקר ומתחילים להניע את הגוף ולבצע את הפעילויות היום יומיות, יש צורך באנרגיה זמינה בהתאם, שתסייע לגוף לחזור למצב תקין של פעילות שגרתית ושתעלה את קצב חילוף החומרים לרמה הנדרשת. מערכת חילוף החומרים בגופינו מתוחכמת מאוד ונקבעת בעת התעוררות משינה בבוקר.

שבירת הצום של הלילה

במהלך הלילה הגוף מנצל את מאגרי האנרגיה הזמינים לשם חילוף חומרים ופעולות מטבוליות נוספות.
בבוקר התאים רעבים לאנרגיה זמינה חדשה. במידה והם לא מקבלים אנרגיה זו מהמזון, מנגנוני ההגנה של הגוף נכנסים לפעולה. והגוף מתפקד בעזרת מנגנוני סטרס. מערכת העצבים לא עובדת בצורה מאוזנת. פחות דם מוזרם למערכת העיכול ויותר אנרגיה מוזרמת לאזור הגפיים. הורמוני קורטיזול מיוצרים בבלוטת יותרת הכליה , מה שמגביר את אי תחושת הרעב והאטת קצב חילוף בחומרים.

ואחרי זמן מה מגיע בולמוס למתוק..

בנוסף לעובדה שרמות הורמון הקורטיזול גבוהות ובעקבות כך עלייה בכמות הגלוקוז בדם. (הרי החוויה של המוח היא שנשקפת סכנה והשרירים כביכול זקוקים לאנרגיה זמינה על מנת לרוץ מהר או לטפס)

עודף גלוקוז בדם מצריך שחרור של הורמון נוסף בשם אינסולין. האינסולין צריך להכניס את הגלוקוז לתאים. אך אינו יכול להכניס את הגלוקוז כולו לשרירים אם אין פעילות גופנית שמצדיקה את זה. כך שמתרחש בגוף עקב עודפי הגלוקוז זה בניית תאי שומן בבטן.

אז למה יש אנשים שלא רעבים בבוקר? והאם צריך לאכול גם שלא רעבים?

יש לכל תא ותא בגוף שעון ביולוגי. במרוצת השנים ואורח החיים המערבי השעון יצא קצת מכיוון.

אך אל דאגה – ניתן לכוון אותו בחזרה.

שנים של הרגל לא משנים ביום אחד. המפתח הוא סבלנות והתמדה. כדאי להרגיל בהדרגה את הגוף לאכול בבוקר. שינוי זה יכול גם לקחת שלושה שבועות.

אפשר להתחיל עם פריכית אורז עם ריבה או דבש וטחינה, או עם פרי וכמה אגוזים. השעון הביולוגי יחזור לאט לאט לאיזון.

במקביל חדלו מארוחת לילה. אם הנכם ערים עד מאוחר ומפתחים רעב אחרי שמונה בערב , שתו חליטת צמחים מרגיעה כגון מליסה ופסיפלורה, או מקסימום אכלו פרי. או שפשוט תלכו לישון מוקדם מהרגיל.

כדאי לדעת! ארוחת הבוקר עשויה להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף עד 25% יותר!!

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות