BMR- לרדת מהר במשקל

מה זה BMR ואיך הוא יעזור לנו לרדת במשקל מהר יותר?

כשאנחנו שומעים את המילה "דיאטה" לרוב אנחנו מיד חושבים על צמצום.
צמצום הארוחות, צמצום הקלוריות וכדומה.
רובנו גם מבינים שעל מנת להגיע לירידה במשקל יש לגרום לכך שההכנסה הקלוריות היומית תהיה נמוכה בהשוואה להוצאה הקלורית הקלוריות. אך המשוואה לא כזו פשוטה ויש גורמים אחרים שחשוב מאוד להתייחס אליהם.

BMR

ה BMR זה מדד שמתייחס לכמות הקלוריות הבסיסית שהגוף שלנו שורף בזמן מנוחה.
כלומר- גם כאשר אנחנו לא עושים שום פעילות ,למשל צופים בטלוויזיה, הגוף שלנו פועל: נושם,מזיע, מעכל, בונה תאים חדשים וכדומה. וה-BMR בעצם משקף את הקצב המטאבולי בסיסי. הכי בסיסי שיש.
כמה קלוריות אנחנו שורפים ביממה, מבלי לזוז. ומסתבר שאפילו כשאנו שישנים אנו שורפים קלוריות.

אבל מה ההשלכות?

נניח שבתהליך נורמלי של דיאטה אנחנו מחליטים ללכת לפי תפריט בסיסי של 1200 קלוריות, כמה אנחנו צריכים שהגוף ישרוף על מנת שנרד במשקל?

התשובה היא יותר ממה שהכנסנו.

לדוגמא- 4000 קלוריות שהגוף שורף מתבטא בהפחתה של חצי קילו.

אם אנחנו רוצים לרדת קילו בשבוע זה אומר שהגוף צריך לשרוף 8000 קלוריות באותו השבוע.

וזה בטח לא יקרה אם כל מה שנעשה בשביל מטרה זו יסתכם בהליכה יומית בשכונה, ואפילו לא בטוח שהתשובה היא הרשמה למכון כושר..
בשביל לשרוף כל הזמן קלוריות ,לאורך כל היממה יש כמה דברים שכדאי לדעת לגבי נקודות חשובות שיעזרו לנו להעלות את ה BMR שלנו .

אז מה בעצם גורם לגוף שלנו לשרוף יותר? ומה מעלה את קצב הBMR שלנו?

למזון שאנחנו מכניסים לגוף ולצורה בה אנחנו מכניסים אותו יש השפעה ישירה על ה BMR.

סיכמנו פה ארבע נקודות שיעזרו לנו להעלות את ה-BMR שלנו:

  • אוכל בעל ערך תזונתי גבוה.
    לשם המחשה: שוקולד בעל ערך קלורי של 80 קלוריות ישמין אותנו יותר מאשר 2 פרוסות לחם מלא עם טחינה משומשום מלא וכפית דבש שמסתכמים ביותר מ-80 קלוריות… מדוע? מפני שהשוקולד הוא בעל ערך תזונתי נמוך. הגוף אינו צריך אותו ולכן אינו משתמש בו. שזה אומר שלא רק שהוא אוגר אותו, אם הוא אינו משתמש בו קצב ה BMR יורד.
    לעומת זאת בכריך עם הטחינה והדבש יש הרבה דברים טובים כגון ברזל, סידן,סיבים תזונתיים וכו..הערך התזונתי של הכריך גבוה ולכן הגוף משתמש בו הוא לא נאגר או לפחות נאגר פחות, ומכיוון שהגוף משתמש בו קצב הBMR עולה.
  • אכילה במרווחים קטנים.
    אם הגוף מרגיש בטוח ולא נמצא במצב של סטרס הוא שורף יותר. ניקח לדוגמא מדורה, מתי היא בוערת בשיא עוצמתה? כאשר אנו משליכים לתוכה עצים או חומרי בעירה כל זמן קצר. מתי היא דועכת? כאשר אנו שוכחים ממנה ומשליכים לתוכה חומרי בעירה או עצים רק לעיתים רחוקות.אותו דבר הגוף. רוצים שהוא יעבוד בשבילכם וישרוף יותר? או במילים אחרות, רוצים שקצב הBMR יעלה?הכניסו לו כל זמן קצוב "דלק"- איכלו במרווחים קטנים.
  • מים.
    שתיית מים גורמת לתנועתיות טובה יותר ובכך גם מעלה את קצב ה BMR .
  • שרירים.
    אם נדמה את הגוף למפעל-אז הפועל הכי חרוץ במפעל הוא השריר.
    כאשר השריר בונה את עצמו הוא לוקח את "האנרגיה" מהגוף על מנת לבנות את עצמו. זאת אומרת שהוא משתמש בקלוריות שאנחנו מכניסים על מנת לבנות את עצמו ובכך גורם לגוף לשרוף יותר. לכן הסעיף הזה מתחלק ל-2.
  • אכילת חלבונים-החלבונים בונים את רקמת השריר ובכך מעלים את קצב BMR (פשוט שימו לב שאתם משלבים חלבונים בתפריט, אל תהפכו אותו לתפריט מבוסס חלבונים בלבד, כי אז תיצרו חוסרים אחרים)
  • פעילות גופנית אנאירובית-כזאת העובדת על השריר ובונה אותו.

 

אז לסיכום: לתזונה שלנו ,לאיך ולמה אנחנו אוכלים יש השפעה רבה על כמה אנחנו שורפים ובכך על הירידה במשקל.
שימו לב שאתם מזינים את הגוף במזון באיכות גבוהה ,שהתפריט שלכם עשיר בחלבון, שאתם שותים מים, שומרים על מרווחים קטנים בין הארוחות ומחזקים את השרירים בעזרת פעילויות אנאירובית והגוף שלכם יגמול לכם בגדול ויעבוד בשבילכם, וישרוף עבורכם גם בזמן מנוחה הרבה יותר קלוריות.

רוצים לשמוע על דרכים נוספות להגביר את קצב השקיפה הקלורית? הציצו בערכת Reset Total

 

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות